پیام ویژه
زیان بانک تجارت بزرگتر از بودجه یارانه ماهانه کشور
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 11:45:05
پیام ویژه - صورت مالی 9 ماهه ابتدایی امسال بانک تجارت حاکی از آن است که اگرچه این بانک موفق شده بخشی از زیان انباشته بزرگ خود را جبران کند اما هنوز هم به اندازه بودجه شش ماه وزارت اقتصاد کشور یا عددی بیشتر از بودجه ماهانه یارانه کشور زیان انباشته دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، صورت مالی 9 ماهه ابتدایی امسال بانک تجارت حاکی از آن است که اگرچه این بانک موفق شده بخشی از زیان انباشته بزرگ خود را جبران کند اما هنوز هم به اندازه بودجه شش ماه وزارت اقتصاد کشور یا عددی بیشتر از بودجه ماهانه یارانه کشور زیان انباشته دارد.
خرداد ماه سال جاری بانک تجارت در یک گزارش تفسیری از کاهش دو درصدی زیان انباشته خود در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که این بانک برای تداوم کاهش زیان انباشته خود برنامه دارد.حالا که صورت مالی بانک تجارت تا 30 آذر ماه امسال در دسترس است، بد نیست ببینیم این بانک چقدر در تحقق بخشیدن به این هدف خود موفق عمل کرده است؟
زیانی معادل یک ماه یارانه نقدی!
بررسی صورت‌ مالی منتشر شده 12 ماهه منتهی به پایان آذر 99 بانک تجارت نشان می‌دهد ابتدای دوره این بانک 10 هزار و 717 میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.در طول دوره با این که موفق شده شش هزار و 221 میلیارد تومان از این زیان را جبران کند اما پایان دوره همچنان چهارهزار و 495 میلیارد تومان زیان انباشته برای او باقی مانده است.
برای درک بهتر رقم حدودا چهارهزار و 500 میلیاردی زیان انباشته بانک تجارت تا پایان پاییز امسال، خوب است بدانید رقم کل یارانه نقدی 45 هزارتومانی ایرانیان( 78 میلیون نفر) برای یک ماه تقریبا سه هزارو 600 میلیاردتومان است.به عبارت دیگرزیان انباشته این بانک ازرقم کل یارانه نقدی یک ماه ایرانیان بیشتر و چیزی تقریبا معادل شش ماه بودجه وزارت اقتصاد در سال جاری است.
دارایی و بدهی‌ها
همچنین براساس ترازنامه این بانک در همین دوره، جمع دارایی‌های بانک تجارت در پایان آذر ماه امسال به 332 هزار و 490 میلیارد تومان رسیده، این درحالی است که پایان اسفند 98 مجموع دارایی‌های آن 248 هزار و 213 میلیارد تومان بوده است.
بنابراین مجموع دارایی‌های این بانک 34 درصد افزایش داشته، البته در مقابل جمع بدهی‌های آن هم 33 درصد رشد کرده است.بر اساس صورت مالی پایان آذر ماه امسال میزان بدهی این بانک در پایان دوره به 312 هزار و 153 میلیارد تومان رسیده در حالی که پایان سال گذشته 234 هزار و 366 میلیارد تومان بوده است.
اخرین خبر
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/559817/زیان--بانک-تجارت--بزرگتر-از--بودجه--یارانه--ماهانه--کشور
بستن   چاپ