پیام ویژه
نوش‌آبادی: باید از هر روش و گفتمانی برای از بین بردن تحریم‌های ظالمانه استفاده کرد
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 12:22:02
پیام ویژه - حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به طور کلی سیاست‌های آمریکا صرفه نظر از این‌که کدام دولت با چه گرایش سیاسی سرکار باشد مشخص بوده و راهبردهای آنها معین است یکی از سیاست‌های راهبردی آنها حمایت از رژیم صهیونیستی است موضوعی که پذیرفته شده و نهادینه بوده و بنابراین همچنان به عنوان مساله‌ی چالشی در منطقه باقی است. مضاف بر این‌که در آمریکا نظام سلطه حاکم بوده که سعی می‌کند از هر فرصتی برای دستیابی به اهداف سلطه‌جویانه‌اش استفاده کند منتهی شیوه‌ها و رفتارها متفاوت است.
وی ادامه داد: سیاست‌های کلان هر دو حزب در قبال مسائل جهانی مشخص است، آنها اتفاق نظر دارند منتهی شیوه و رفتارها و گفتمان‌های مختلفی بین آنها حاکم است به طوری که دونالد ترامپ پرخاشگر و غوغاگر بود و با این روش می‌خواست با جهان ارتباط بگیرد، اما سیاست تیم جو بایدن ملائم بوده و جنجال و رفتارهای پرخاشگرایانه کمتری دارد ولی در نهایت راهبردها یکسان است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر باید دستگاه دیپلماسی از فرصت‌های پیش آمده برای تامین منافع کشور استفاده کند همانطور که آمریکایی‌ها هم دنبال منافع‌شان هستند به هرحال فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا درباره شرایط منطقه و مسائل بین‌المللی به ویژه درباره جمهوری اسلامی ایران رخ دهد، اما ما باید از نوع تفاوت‌ها و دیدگاه‌های مختلف برای تامین منافع خود در سطح جهان و تقویت آن استفاده کنیم.
نوش آبادی ادامه داد: باید طرف‌های مقابل را وادار کنیم که به اجرای تعهدات خود برگشته و برای این کار از هر روش و گفتمانی استفاده کرده تا تحریم‌های ظالمانه از بین رود. این کار می‌تواند مبتنی بر شیوه‌های ایجابی و سلبی باشد. در این بین اگر دولت آمریکا سر عقل آید و متقاعد شود و در چارچوب مناسبات برجامی و موافقت‌نامه بین‌المللی برجام با جمهوری اسلامی ایران وارد صحبت شود، آنها هم باید متعهد به اجرای تعهدات خود باشند. باید طرف مقابل جبران معافات و تامین خسارت کنند چون ایران به تعهدات‌اش عمل کرده و آنها بودند که تعهدات‌شان را اجرایی نکردند.
رییس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در طرف دیگر اگر همچنان بخواهند آنها طفره رفته و دنبال حاشیه بوده و موضوعات دیگری را در برجام مداخله دهند جمهوری اسلامی ایران نمی‌پذیرد ما به اصول خودمان پایبند و ملتزم هستیم. در این شرایط اگر زمینه‌ای برای نشست‌هایی در قالب برجام و صحبت‌ها فراهم شود که می‌تواند برای تامین منافع ایران مفید باشد می‌توان آن را در قالب گفت‌وگوهای قانون‌مند پیش برد آن هم برای این‌که طرف مقابل به تعهدات‌اش را اجرایی کند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/559902/نوش‌آبادی--باید-از-هر-روش-و-گفتمانی-برای-از-بین-بردن-تحریم‌های-ظالمانه-استفاده-کرد
بستن   چاپ