پیام ویژه
سیمئونه در میان 5 سرمربی برتر تاریخ لالیگا
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 12:45:59
پیام ویژه - به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، پس از پیروزی 3 بر یک اتلتیکومادرید مقابل والنسیا، دیگو پابلو سیمئونه در میان پنج سرمربی برتر تاریخ لالیگا با بیشترین برد قرار گرفت. سرمربی آرژانتینی 213 بار توانست سه امتیاز بازی را با اتلتیکو با دست آورد. او در این زمینه با ارنستو والورده برابر شد. 
سیمئونه پیش روی خود سرمربیان بزرگی را می بیند و چالش بعدی اش رسیدن به رکورد فردیناند دائوئیک خواهد بود. سرمربی اهل چک و اسلواکی پس از موفقیت با تیم ملی مجارستان در اواخر دهه 40 به بارسلونا رفت و در سال های 50 تا 54 هدایت این تیم را بر عهده گرفت. در این مدت دو لالیگا را فتح کرد و توانست 234 برد کسب کند. او سپس هدایت اتلتیک بیلبائو را بر عهده گرفت و با این تیم هم فاتح لالیگا شد. مقصد بعدی دائوئیک، اتلتیکو مادرید بود که دو فصل در این تیم حضور داشت و سپس هدایت تیم هایی همچون رئال بتیس، سویا و رئال ساراگوسا را بر عهده گرفت. 
در جایگاه سوم خاویر ایرورتا با 259 پیروزی قرار دارد. سرمربی اسپانیایی این رکورد را در دوران حضورش در اویدو، راسینگ سانتاندر، اتلتیک به ثبت رساند اما تاریخ سازی اش در دپورتیوو لاکرونیا رقم خورد که توانست لالیگا را فتح کند و دو بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. 
میگل مونیوس که بیش از 14 سال هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت با 323 پیروزی در رتبه دوم قرار دارد. مونیوس در تیم هایی همچون گرانادا، لاس پالماس و سویا هم حضور داشت. او توانست 9 بار در لالیگا قهرمان شود. با این حال هرگز نتوانست به رکورد 344 پیروزی لوییس آراگونس برسد. اسطوره اتلتیکومادرید ابتدا به عنوان بازیکن و سپس سرمربی در چهار دوره هدایت روخی بلانکو را بر عهده گرفت. او همچنین سرمربی رئال بتیس، بارسلونا، اسپانیول و سویا هم شد. دوران خوب آراگونس با حضور در تیم ملی اسپانیا و فتح یورو 2008 به پایان رسید. 
با وجود این که سیمئونه در جایگاه پنجم این فهرست قرار دارد اما هیچ کدام از سرمربیان درصد بهتری از سرمربی آرژانتینی در کسب پیروزی ها به ثبت رساندند. سرمربی اتلتیکو در 62 درصد بازی ها سه امتیاز بازی را کسب کرد، 213 برد از 344 بازی در لالیگا. با فاصله زیاد میگل مونیوس با 53 درصد قرار دارد و سپس دائوییک و والورده با 48 درصد، سابیو اورتالسا 45 درصد و ایرورتا با 42 درصد در رتبه های بعدی دیده می شوند. 
انتهای پیام 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/559919/سیمئونه-در-میان-5-سرمربی-برتر-تاریخ-لالیگا
بستن   چاپ