پیام ویژه
سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد
اجرای پروژه کاداستر در 30 هزار هکتار از اراضی ملایر
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 12:38:57
پیام ویژه - جواد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، به 50 هکتار کپه کاری، 360 هکتار بذرپاشی، نصب 10 دستگاه آبشخوار و دو هکتار تغییر دیم زار اشاره و اظهار کرد: در دهه فجر پروژه جنگل کاری حوزه آبخیزداری گلپرآباد افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه احیاء، توسعه و حفاظت از اراضی ملی وظیفه اصلی ما به شمار می رود، به وجود وجود 171 هزار هکتار اراضی ملی در سطح شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری و بیولوژیک در هر هکتار 150 مترمکعب آب ذخیره می شود.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه طبق تحقیقات علمی انجام شده در هر هکتار، 15 تُن فرسایش خاک داریم، مطرح کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک ما عملیات جنگل کاری، کپه کاری و آبخیزداری را انجام می دهیم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از پیگری ها و تلاش های انجام شده در زمینه ایجاد تعاونی فراگیر فعالان حوزه منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در این تعاونی، افراد فعال در حوزه منابع طبیعی دعوت به همکاری می شوند.
وی با بیان اینکه روند تشکیل شدن این تعاونی در شهرستان ملایر آغاز شده است، ادامه داد: بند "ب" ماده 29 قانون "احکام دایره توسعه کشور" به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجازه داده که برای فعالان بخش منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری مجوز صادر کند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به ظرفیت ایجاد شده توسط این قانون و امکان تأیید صلاحیت فعالان منابع طبیعی، اظهار کرد: به این افراد امتیاز داده شده و بر مبنای آن رتبه بندی می شوند.
وی افزود: یکی دیگر از اولویت های کاری ما، جذب دوستدارن و فعالان حوزه طبیعت و منابع طبیعی در سامانه ملی "همیار طبیعت" است، علاقمندان می توانند به این سامانه مراجعه کرده و در بخش های همیار مروج، همیار محافظ و همیار دانش آموز مدارک خود را بارگذاری و ثبت نام کنند.
زنگنه با تأکید بر اینکه از ظرفیت همیاران طبیعت برای حفظ منابع طبیعی شهرستان بهره می بریم، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون 400 نفر عضو سامانه ملی "همیار طبیعت" شده اند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/559927/اجرای-پروژه-کاداستر-در-30-هزار-هکتار-از-اراضی-ملایر
بستن   چاپ