پیام ویژه
فعال سیاسی اصلاح‌طلب: نامزدی حسن خمینی از بزرگترین اشتباهات اصلاح طلبان است
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 13:27:58
پیام ویژه -

به گزارش جام نیوز ، نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در حالی شکل گرفته است که همچنان انتقادهایی که شورای عالی سیاست‌گذاری وارد بود، وجود دارد؛ به نحوی که وجود اشخاص حقیقی در کنار اشخاص حقوقی از همین حالا بر اختلافات درون‌جبهه‌ای دامن زده است.
مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع گفت: «من چندروز پیش خدمت آقای هادی خامنه‌ای بودم و نظرش را درباره شورای جدید اصلاح‌طلبان جویا شدم؛ وی به شدت با نهاد اجماع‌ساز مخالف است.
وی درباره آنچه در شورای عالی سیاست‌گذاری شکل گرفت، تصریح کرد: «وقتی یک عده خاص در شورای عالی حضور داشتند و عده بسیاری حضور نداشتند، شورای عالی به محمل پارتی‌بازی باندبازی تبدیل شد و کاملا به نهادی غیردموکراتیک تبدیل شد. شخصیت‌هایی که از حضور در شورای عالی بازمانده بودند هم از بخشی از اصلاح‌طلبان انشعاب کردند.
آیتی که با مثلث‌آنلاین گفتگو می‌کرد، ادامه داد: آنچه نتیجه تصممی شورای سیاست‌گذاری رانتی بود، شورای شهر فعلی و مجلس دهم بود که هیچ نتیجه مثبتی نداشت. این کارنامه ضعیف باعث شد حیثیت اصلاح‌طلبان لطمه ببیند. این همه خرابی و نابسمانی که ناشی از عملکرد لیست امید مجلس دهم، شورای شهر پنجم و دولت یازدهم و دوازدهم به وجود آمد، نتیجه تصمیم شورای عالی بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: آقای خاتمی هم اشتباه بزرگی کرد که آبروی خود را پشت این شورا گذاشت. او نباید دخالت می‌کرد و باید می‌گذاشت که خود احزاب حاضر در شواری عالی تصمیم بگیرند. ما باور داریم همه این خرابی‌ها ناشی عملکرد آقای موسوی‌لاری است و او مسئول لطمه‌ای است که به اصلاحات وارد شد و باید پاسخگو باشد.
وی درباره نهاد تازه تأسیس اصلاح‌طلبان هم تصریح کرد: مطمئن باشید همین مشکلات در نهاد اجماع‌ساز جدید هم رخ می‌دهد. این نهاد یک آش شعله‌قلم‌کار است که هیچ سنخیتی با اصول دموکراتیک ندارد و باعث تشدید شکاف‌ها، انشعاب‌ها و گلایه‌مندی‌ها می‌شود.
آیتی ادامه داد: با این روند تردیدی نیست که جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده و انتخابات شوراها شکست می‌خورد. شکست حتمی است و متأسفانه آقایان شکست قریب‌الوقوع را نمی‌بینند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای خاتمی مانند همه انسان‌های روی کره زمین تحت تأثیر مشاوران و اطرافیانش قرار می‌گیرد. او مشاورانی دارد که راست و نادرست را با هم به او می‌گوید.
وی اشاره‌ای هم به احتمال کاندیداتوری حسن خمینی کرد و اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دیگر این است که گویا نامزدی آقای حسن خمینی جدی شده است. باور کنید که نامزد شدن آقای خمینی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اصلاحات در طول تاریخ حیاتشان است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/559938/فعال-سیاسی-اصلاح‌طلب--نامزدی-حسن-خمینی-از-بزرگترین-اشتباهات-اصلاح-طلبان-است
بستن   چاپ