پیام ویژه
اجرای دقیق طرح تحول قضایی در دادگستری کردستان با جدیت دنبال می شود
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:24:38
پیام ویژه - حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی به همراه معاونین خود از بخش‌های مختلف دادسرا و محاکم این حوزه های قضایی بازدید و ضمن رسیدگی به مشکلات حقوقی برخی از مراجعین، دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها را صادر کرد و ضمن نظارت بر حُسن انجام امور و مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف، از سوی مسئولین مربوطه در جریان آمار ورودی و موجودی پرونده‌ها قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کردستان انجام بازدیدهای دوره ای از حوزه های قضایی را بخش مهمی از سازوکار نظارتی برشمرد و با تأکید مضاعف بر ضرورت اعمال نظارت‌های قانونی پیوسته از سوی دادستان‌ها نسبت به عملکرد قضات در صدور قرارهای تأمین کیفری تصریح کرد: دادستان‌ها باید بر عملکرد قضات نظارت مستمر داشته باشند.
رئیس شورای قضایی استان کردستان بیان کرد: در 10 ماهه امسال تعداد 20 هزار و 971 فقره پرونده به دادگستری و شورای حل اختلاف بیجار وارد شده که از این تعداد 20 هزار و 924 پرونده آن مختومه شده و منجر به صدور رای شده است .
حجت الاسلام حسینی افزود: از مجموع پرونده‌های وارده به مراجع قضایی بیجار شش هزار و 886 پرونده به دادگاه و هشت هزار و 771 پرونده به دادسرا و پنج هزار و 314 فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه بیش از 88 درصد از ابلاغیه ها نیز در حوزه قضایی شهرستان بیجار بصورت الکترونیکی صادر می شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از حوزه قضایی بخش حسن آباد یاسوکند که در 70 کیلومتری شهرستان بیجار و 220 کیلومتری مرکز استان کردستان قرار دارد، بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قضات و کارکنان آن حوزه قضایی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه سال جاری تعداد 2 هزار و 406 فقره پرونده به دادگستری و شورای حل اختلاف این حوزه قضایی وارد شده که از این تعداد 2 هزار و 935 فقره آن مختومه شده است و همچنین بیش از 90 درصد از ابلاغات این حوزه قضایی نیز بصورت الکترونیکی صادر می شود .
حجت الاسلام حسینی در پایان بر ضرورت مختومه کردن پرونده های معوق و مسن تاکید کرد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/560033/اجرای-دقیق-طرح-تحول-قضایی-در-دادگستری-کردستان-با-جدیت-دنبال-می-شود
بستن   چاپ