پیام ویژه
رئیس شورای اسلامی استان تهران:
قانون بایدملاک حل وفصل اختلافات باشد/شوراها دغدغه‌های مردم راقبل ازتبدیل به بحران حل و فصل کنند
شنبه 9 اسفند 1399 - 14:22:29
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، الهام فخاری در جلسه شورای اسلامی استان تهران که امروز شنبه در شهرستان رباط کریم برگزار شد، ضمن قدردانی از عزم و انسجام مسئولین شهرستان رباط کریم برای تلاش در جهت توسعه این شهرستان گفت: جهش عمرانی در راستای تحقق سند مهم گام دوم انقلاب، موضوع بسیار پراهمیتی است. مسئله ای که رهنمودهای رهبری بر هفت اصل اساسی این سند برای نسل جوان مورد توجه قرار گرفته که خوشبختانه بخش زیادی از این اصول در قالب فعالیت های شهرستان رباط کریم تجلی پیدا کرده است.
وی افزود: تأکید بر دسترسی آسان به امکانات و عدالت موضوع مهمی است که خوشبختانه در سطح شهرستان رباط کریم گام های اساسی برای تحقق آن برداشته شده است. استان تهران متأثر از قرارگیری پایتخت و رویکردهای کلان بوده و این امر باعث شده فرصت ها و تهدیدهای بسیاری برای شهرستان های استان تهران ایجاد شود. امیدواریم توزیع عادلانه فرصت ها در همه شهرستان های استان به ویژه رباط کریم محقق شود.
فخاری ادامه داد: امروز کشور در شرایط خطیری با فشارهای ظالمانه تحریم های جهانی که همراه با ظلم و نابرابری علیه کشور و مردم ما است روبه رو بوده و از سوی دیگر بحران کووید19 دشواری هایی به همراه داشته؛ اما اتحاد و انسجام ملت همچنان حفظ شده است. بی تردید نباید اجازه دهیم نقدها و انتقادات آسیبی به این انسجام و اتحاد وارد کند.
رئیس شورای اسلامی استان تهران تأکید کرد: قطعا اولویت قانون بر سلیقه را باید مدنظر قرار دهیم و هر اقدام و قدمی باید در جهت تأمین منافع و خواست مردم باشد. همه ما در نهادهای شورایی تجربه اختلاف نظر را داریم اما باید قانون را ملاک این اختلاف نظرها قرار دهیم.
وی ادامه داد: با وجود گذشت دهه ها، شبکه خطوط ریلی استان تهران از دهه 50 معطل مانده بود؛ اما در سال 98 این موضوع مصوب و ابلاغ شد که قطعا با آن می توانیم با قوت از حقوق مردم در سطح استان تهران دفاع کنیم. امیدواریم با تلاش مان موجب افزایش آبروی شوراها باشیم و دوستانمان در ششمین دوره شورا ریل گذاری و ادامه دهنده مسیر توسعه باشند و با کاستن از خطاها موجب افزایش رضایتمندی شهرومندان شوند. همکارانم در دوره پنجم شورا نیز باید تا روز و ساعت آخر با تلاش خود مثمر ثمر باشند.
به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جلسه، ملک شاهی فرماندار شهرستان رباط کریم نیز با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت ها به خود مردم واگذار شد، افزود: مشارکت و اعطای مسئولیت به شهروندان از برکات نظام جمهوری اسلامی بود. خوشبختانه عملکرد شوراها بسیار ایده آل بوده و توانسته اند در بخش عمرانی، آبادانی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارند و به این ترتیب شوراها امروز به تبلور اقدامات نظام تبدیل شده اند.
وی افزود: قطعا شوراها می توانند دغدغه های مردم را قبل از تبدیل به بحران حل و فصل کنند. شوراها در میان مردم قرار دارند و می توانند جواب مثبتی به اعتماد نظام با عملکرد قابل قبول خود داشته باشند.
فرماندار شهرستان رباط کریم با اشاره به اینکه 1500 میلیارد تومان اعتبارات پروژه های افتتاح شده شهرستان رباط کریم بوده است، افزود: برای هفته دولت سال 1400 خود را برای افتتاح پروژه هایی با اعتبارات بیشتر آماده می کنیم. برای تحقق پروژه‌های شهرستان رباط کریم همه شهرداری‌ها، بخشداران و دهیاران تلاش مضاعفی انجام دادند. در شرایط سخت تحریم‌ها و شیوع کروناویروس با تلاش این عزیزان توانستیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.
وی تأکید کرد: امروز از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم و دشمن مدام در جهت تضعیف ما گام برمی دارد؛ اما ما توانستیم از تمامی ظرفیت ها بهترین بهره را بگیریم و تحقق 130 درصدی اشتغال پیش بینی شده را داشته باشیم و به این ترتیب 5325 نفر در بخش های مختلف مشغول به کار شوند.
وی ادامه داد: در سطح شهرستان رباط کریم 6 شهرک صنعتی و 7 نقطه صنعتی وجود دارد که زمینه اشتغالزایی بسیاری خوبی را نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح استان تهران ایجاد کرده‌اند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/590183/قانون-بایدملاک-حل-وفصل-اختلافات-باشد-شوراها-دغدغه‌های-مردم-راقبل-ازتبدیل-به-بحران-حل-و-فصل-کنند
بستن   چاپ