پیام ویژه
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد
تبدیل وضعیت 11 داروخانه روزانه استان کهگیلویه و بویراحمد به شبانه روزی
شنبه 9 اسفند 1399 - 16:35:21
پیام ویژه - دکتر رحمت اله افشار با بیان اینکه 146بازدید از کارخانه تولیدی، صنایع در دست احداث، عطاری ها، باشگاه های ورزشی و داروخانه ها استان انجام شده است، گفت: طی دو ماه اخیر 26 مورد بازرسی از داروخانه های استان جهت بازرسی دوره ای و بررسی شکایات دریافت شده از بیماران، 5 مورد بازرسی از شرکت های پخش و ارزشیابی سالانه در ساعات کاری صبح و ساعات غیر کاری عصر، سه مورد مراجعه حضوری به داروخانه ها جهت تایید و بررسی امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته و 100 مورد ارائه فرم حواله داروی بیماران مراجعه کننده صورت پذیرفته است.
وی اظهارکرد: تبدیل وضعیت 11 داروخانه از روزانه به شبانه روزی، 13 مورد صدور گواهی تشخیص صلاحیت، 5 مورد بهره برداری از داروخانه جدید، 12 مورد مجوز پخش داروهای خاص در داروخانه ها، 12 مورد استعلام جهت تاسیس داروخانه، 20 مورد بازدید از محل داروخانه ها، صدور 4 پروانه مسئول فنی جهت شرکت های پخش دارو، 4 مورد ابطال مجوز و پروانه تاسیس داروخانه و 9 مورد شروع به کار داروخانه در طی دو ماه اخیر صورت پذیرفته است.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در دی و بهمن ماه سال جاری حواله 648 دارو از جمله میکرورلین، پیرفنکس، پیرامیست، انسولین لنتوس و ساندوستاتین صادر شده است.
افشار تصریح کرد: همچنین در طی دو ماه اخیر 83 بازرسی از مراکز ترک اعتیاد استان، 81 بازرسی از بیماران صعب العلاج؛ 18 بازرسی از بیمارستانها، 9 مورد بایگانی پرونده بیماران فوت شده صورت گرفته و حواله 14 هزار و 134 لیتر الکل صادر شده است.
وی با اشاره به حوزه مواد آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی این معاونت، ادامه داد: طرح pms در دی ماه برای 12 کالا و در بهمن ماه برای 38 کالا اجرا شده است، 18 مورد بازدید کالا پزشکی در دی و بهمن ماه،دو مورد بازدید از کارخانه ماسک یاسوج و گچساران و 58 بازدید از سطح عرضه مواد آرایشی و بهداشتی صورت پذیرفته است.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سایر عملکردهای آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در دی و بهمن ماه سال 99 عنوان کرد: 452 نمونه به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ارسال شده و یک هزار و 808 آزمون نیز صورت گرفته است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افشار با اشاره به ترجمه کتاب "مسمومیت های ناشی از مواد غذایی" در بخش آزمایشگاهی معاونت، بیان کرد: انجام کامل اعتباربخشی 5 آزمون بخش شیمی و 2 آزمون مربوط به میکروبی از دیگر اقدامات این واحد به شمار می‌روند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/590393/تبدیل-وضعیت-11-داروخانه-روزانه-استان-کهگیلویه-و-بویراحمد-به-شبانه-روزی
بستن   چاپ