پیام ویژه
برگشت اصلاح‌طلبان سر خانه نامزد اجاره‌ای
پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 11:39:48 AM
پیام ویژه - محسن هاشمی: اگر به نامزدی دل بستیم، دیگر اسمش نامزد اجاره‌ای نیست.
فردا – احتمال تکرار الگوی 92 و استفاده از نامزد اجاره‌ای در جریان اصلاحات، بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان را حسابی ناامید کرده بود لذا آقایان ایده مشارکت مشروط را بیان کردند تا به هواداران خود این اطمینان را بدند که دوباره تجربه این هشت سال را تکرار نخواهند. نزدیک شدن به موسوم انتخابات و احتمال شکست با ایده مذکور اما سبب شده که به نحوی سر خانه اول برگردند.
شاهد آنکه طیف خواهان ائتلاف که اخیرا اصرار دارد خود را زیرمجموعه نهاد اجماع ساز جدید معرفی کرده و با سایرین همراه نشان دهد، به نحوی برای رفتن به سوی ائتلاف با گزینه غیراصلاح‌طلب مقدمه‌چینی می‌کند. یک روز عطریانفر از احتمال حمایت از لاریجانی گرفته و روز دیگر محسن هاشمی از مثبت بودن نظرها نسبت به ظریف خبر می‌دهد. 
فقط همین نیست و آقایان آرام آرام در حمایت از ایده ائتلاف مجدد صراحت بیشتری به خرج می‌دهند. مثلا محسن هاشمی، عضو حزب کارگزاران در مصاحبه انتخاباتی خود با صدا و سیما و در پاسخ به اینکه «اساس استفاده از نامزد اجاره‌ای را چقدر در شأن جریان اصلاحات می‌دانید؟» می‌گوید: « اصلاً موضوع استفاده از نامزد اجاره ای، بحث انحرافی است ما متناسب با شرایطی که در آن قرار می‌گیریم تصمیم می‌گیریم و در آن شرایط؛ اگر به نامزدی دل بستیم، دیگر اسمش نامزد اجاره‌ای نیست؛ نمی‌شود نامش را اجاره شده گذاشت، شرایطی برایش فراهم شده و بستری بوده که شما مجبور شدید بروید به سمت او و سعی کردید از حداقل‌های تان استفاده کنید پس نباید نامش را نامزد اجاره‌ای یا عاریه‌ای گذاشت.»
به این ترتیب گزینه ائتلاف با نامزد غیراصلاح‌طلب برای ماندن در قدرت حداقل برای طیف محافظه‌کار و به اصطلاح عمل‌گرای کارگزاران که حاضر است به هر نحوی ولو از دست دادن تتمه سرمایه اجتماعی در قدرت بماند، بسیار جدی شده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/596346/برگشت-اصلاح‌طلبان-سر-خانه-نامزد-اجاره‌ای
بستن   چاپ