پیام ویژه
اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال حضور در شورای جدید انتخاباتی
پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 13:46:20
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دسامبر گذشته خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و متحدانش انتخابات مجلس کشورشان را بایکوت کرده و مدعی شدند که به نفع نامزدهای مورد نظر حزب نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری کاراکاس تقلب می‌شود و در استدلال خودشان به شورای انتخابات ملی ناظر بر انتخابات اشاره داشتند که از متحدان مادورو تشکیل شده است.
سوسیالیست‌ها در آن انتخابات با قدرت پیروز شدند اما نه اپوزیسیون ونزوئلا و نه متحدان بین‌المللی آن نظیر ایالات متحده و اتحادیه اروپا مشروعیت پارلمان جدید سوسیالیست‌ها را به رسمیت نشناختند. گوآیدو یک کمیته از قانونگذاران متحد را که به گفته او "پارلمان مشروع" را تشکیل می‌دهند، معرفی کرد.
اظهارات گوآیدو در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه پس از آن مطرح شد که 70 سازمان غیردولتی در آستانه انتخابات فرمانداری و شهرداری اواخر امسال، فهرستی متشکل از 15 نامزد برای "شورای انتخابات ملی" ارائه دادند.
گوآیدو گفت: من از حضور کسانی که نامزد شده‌اند، استقبال می‌کنم اما متوجه باشید که هیچ راهی وجود ندارد که با فرایندی یک‌جانبه که از طرف این دیکتاتوری ارائه شده است و بدون مشارکت این پارلمان مشروع که متحدانمان آن را به رسمیت می‌شناسند، بتوان شورای انتخابات ملی تشکیل داد.
مادورو استدلال می‌کند که شرایط انتخابات دسامبر 2020 دقیقا مشابه زمانی بود که اپوزیسیون ونزوئلا در دسامبر 2015 به پارلمان راه یافت و اینکه احزاب اپوزیسیون خودشان انتخاب کردند که در انتخابات مشارکت نداشته باشند چون فکر می‌کردند می‌بازند.
وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا هنوز به اظهارات خوان گوآیدو واکنشی نداشته است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/596543/اپوزیسیون-ونزوئلا-به-دنبال-حضور-در-شورای-جدید-انتخاباتی
بستن   چاپ