پیام ویژه
مبارک‌ترین عید عالم هستی
پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 8:00:00 AM
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: «حضرت آفریدگار، انسان را آفرید تا بر اساس فطرت پاک و بهره‌گیری از عقل سلیم و راهنمایی و هدایت انبیای برگزیده الهی مراحل کمال را طی کند و به آن چه شایسته انسان به عنوان گل سرسبد آفرینش که همانا «سعادت» است، دست یابد. درازنای تاریخ شهادت می‌دهد که حضرت رب‌العالمین هزاران نبی و رسول از میان بهترین مردمان برانگیخت تا «چراغ راه» و رهنما و راهبر باشند برای رساندن آدمیان به اوج قله‌های انسانیت و عزت و کمال و سعادت.
در میان این انبیا و رُسُل پنج وجود بس مبارک را صاحب شریعت و اولوالعزم، اراده فرمود، «نوح نبی‌الله» را عمر دراز عطا فرمود و سرانجام او و ایمان‌آورندگان و باورمندان به دین حق را بر کشتی نجات نشاند و به ساحل امن رسانید تا درس و عبرت باشند برای مردمان در همه دوران. در عصر و زمانی دیگر خداوند حکیم، «ابراهیم خلیل» را برای هدایت انسان برانگیخت؛ بزرگ پیامبری که تبر بر گردن بت‌های سنگی و چوبی کوبید و این دست‌ساخته‌های بت‌پرستان را بر خاک افکند تا انسان را از خاک به افلاک رساند و در این مسیر از هیچ چیز نهراسید و آتش عظیم و شعله‌های به آسمان سرکشیده نمرودیان بر وجود مبارک خلیل خدا به اذن پروردگار جهانیان سرد و غیر سوزاننده شد تا ثابت شود حق و حق‌باوری و مسیر هدایت، سوزاندنی و نابودشدنی نیست و رهپویان طریق حقیقت بی یار و راهبر نمی‌مانند.
و در دیگر زمان حضرت باری تعالی، موسی کلیم‌الله را علمدار و راهنمای مردم برای حرکت به سوی کمال و سعادت قرار داد و چه معجزاتی که حضرت خالق در کف موسی اراده فرمود از عصای رسواکننده مارهای جادویی ساحران و «ید بیضا» و سرانجام پس از تلاش های فراوان این پیامبر بزرگ و فائق آمدن بر فرعون و فرعونیان و رسواکردن «سامری» و سامری‌ها ایمان‌آورندگان واقعی را به اذن خداوند با آن معجزه بزرگ الهی از میان موج‌های توفنده و بر هم سوارشده نیل عظیم به سلامت عبور داد؛ همان سهمگین‌موج‌هایی که طومار فرعون را در هم پیچید.
در عصر و دورانی دیگر حضرت رحمان «لم یَلِد و لَم یولد» پیامبر گرانقدر دیگری را برای راهنمایی و هدایت بشر برانگیخت و «عیسی روح‌الله» را به مدد دم مسیحایی و معجزه زنده‌کردن مردگان به اذن خداوند رحمان، راهبر انسان در طریق رسیدن به کمال و سعادت تقدیر فرمود؛ پیامبری که به حکمت الهی ولادتش از بطن مریم پاک «شوهر ناکرده» معجزه‌ای بزرگ و معراجش به عرش، معجزه و نشانه‌ای بزرگ‌تر از جانب پروردگار بر حقانیت دعوت الهی پیامبران و استمرار طریق حق و حقیقت است.
و اما از آن جا که به حکمت بالغه حضرت رب‌العالمین و طبق وعده حضرتش در لسان پیامبران پیشین و کتاب‌هایشان تورات و انجیل و ... آمدن پیامبر خاتم با نام بلند «احمد» بشارت داده شده بود، در عصر و دیگر دوران که آخرالزمانش نیز می‌خوانند، آخرین برگزیده الهی، پرچمدار هدایت بشر شد و محمد امین که 40 سال در میان مردمان به امانتداری، مهربانی، درستکاری، پاکدامنی، صداقت، خوش‌خلقی، جوانمردی و مروت و دیگر سجایای نیکوی انسانی شهره بود، از سوی خداوند علی اعلی با نزول آیات کریمه اقرأ باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق به نبوت برگزیده شد و این آخرین مصطفای حضرت حق برای تربیت انسان و رساندنش به کمال و سعادت، علم هدایت و راهبری مردمان را با تایید رسالت انبیا و برگزیدگان الهی پیشین به بهترین شکل بر دوش گرفت و این بار سنگین را به مدد الطاف الهی و تاییدات حضرتش در مسیر روشن حقانیت، هدایت فرمود. آن نیک‌اندیش ِ نیک‌کردارِ درستکارِ صادق‌الوعد که قلب بزرگ‌تر از تمام هستی‌اش مهبط وحی الهی و نزول قرآن فرقان سراسر نور و شفا و هدایت بود و خُلقش همچون قرآن این بزرگ‌ترین و برترین و جاویدان معجزه الهی، اعظم پیامبران بود، سینه‌اش به فراخنای جهان و «شرح صدرش» گواه و شاهد وحیانی در شریفه «الم نشرح لک صدرک» دارد.
وجود حضرت ختمی‌مرتبت سراسر برکت و رحمت و به گواه قرآن عظیم، رحمه‌للعالمین است و شفاعتش در دنیا و آخرت، دستگیر جمیع مومنین و کشتی نجاتش به وسعت مخلوق محمد مصطفی(ص) این سالار و اشرف انبیا که جلالت‌مقامش نزد کردگار هستی چنان است که به فرموده حضرت حق در قرآن، خداوند و جمیع فرشتگان و ملائک و مومنین از «ازل تا ابد» بر او مدام، سلام و درود می‌فرستند. رسول اکرم به مشیت و حکمت الهی، مقام ختم‌المرسلین یافت تا حجت حق بر همه بندگان تا گاه دمیدن «اسرافیل» در «صور» و پس از آن تا ابد باشد و تمام‌کننده و به اکمال رساننده رسالت انبیای پیشین.
دین خدا با بعثت و نبوت خاتم‌الانبیا مُهر اکمال خورد و طریق حق و حقیقت تحت تابش این خورشید بی‌غروب هدایت تا ابد روشن ماند تا هیچ انسان حق‌باور و حق‌طلبی در هیچ عصر و زمانی تا قیامت دچار سردرگمی و حیرت و سرگشتگی نشود و هر طالب فیضی در پرتو این فیض کامل در مسیر روشن رسیدن به آن چه انسان شایسته آن است، حرکت کند.
و چنین است که بعثت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و طلوع خورشید وجود سراسر برکتش بزرگ‌ترین و برترین هنگامه هستی و زیباترین و شوق‌انگیزترین رخداد عالم و شیرین‌ترین و مبارک‌ترین «عید هستی» است.
مبارک عیدی که خداوند با برانگیختن محمد مصطفی این اعظم و اشرف پیامبران، اکمل ادیان را برای همیشه روشن‌ماندن و تابندگی خورشید هدایت و رسیدن انسان به کمال و سعادت واقعی به عالم هستی اعطا فرمود.
این بزرگ‌ترین و مبارک‌ترین عید به همه حق‌باوران و حق‌طلبان فرخنده باد!»
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/604290/مبارک‌ترین-عید-عالم-هستی
بستن   چاپ