پیام ویژه
ویدئوی منتشر شده از زندگی لوکس لوکاشنکو با خشم بلاروسی‌ها همراه شد
شنبه 23 اسفند 1399 - 11:47:31 AM
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نوشته نیوزویک، این فیلم تحقیقی که "لوکاشنکو.گلدماین" نام دارد و توسط خبرنامه اپوزیسیون بلاروس مستقر در لهستان به نام "NEXT" منتشر شده، نشان می‌دهد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس صدها میلیون دلار صرف هواپیماها، خودروها و سکونتگاه‌های لوکس خود کرده است.
موسس این خبرنامه گفت، کاخ استقلال لوکاشنکو در مینسک 250 میلیون دلار ارزش دارد و او 17 ملک دیگر اطرافش دارد.
خودروهای میباخ و رولز رویس که احتمالا به لوکاشنکو تعلق داشته باشند، نیز بیش از 4.75 میلیون دلار قیمت دارند اما رسما به نام افراد دیگری است.
این وبسایت بر اساس شهادت منابع ناشناس از جمله مردی که خودش را کارمند سابق دولت بلاروس معرفی کرده، این فیلم را ساخته و می‌گوید اسنادی دارد که می‌تواند این ادعاها را تایید کند.
این فیلم ظرف چهار روز از زمان انتشارش در یوتیوب در روز دوشنبه قریب به چهار میلیون بار دیده شده و اعتراضاتی جدید را علیه لوکاشنکو ایجاد کرده است.
لوکاشنکو که لقب آخرین دیکتاتور اروپا را دارد، مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اوت 2020 است اما جامعه بین‌الملل از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا می‌گویند که این انتخابات با تقلب همراه بوده است.
افرادی که در اعتراض به نتایج این انتخابات به خیابان‌ها آمده بودند، با سرکوب و خشونت پلیس و نیروهای امنیتی روبرو شده‌اند. هزاران بلاروسی از جمله ده‌ها روزنامه‌نگار از سوی مقام‌های این کشور بازداشت شده‌اند.
سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون و رقیب اصلی لوکاشنکو از ترس جان فرزندانش به لیتوانی گریخته و از آنجا اپوزیسیون و اعتراضات را رهبری می‌کند.
یکی از مشاوران ارشد وی گفته است: برای میلیون‌ها بلاروسی، این فیلم واقعا شوکه کننده بود. همه کاخ‌ها و برج و باروها که لوکاشنکو برای خودش ساخته باید به موزه‌های دیکتاتوری، پارک‌هایی برای کودکان و بیمارستان‌ها بدل شوند. اینها به همه مردم تعلق دارند.
خمیرمایه اصلی این فیلم برگرفته از مستندسازانی است که درباره اختلاس و فساد مالی رهبران خودکامه پسا شوروی فیلم می‌سازند.
ژانویه نیز مستندی به نام "کاخ پوتین" توسط بنیاد مقابله با فساد الکسی ناوالنی، منتقد کرملین ساخته شد و در آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به تملک یک ملک در نزدیک دریای سیاه به ارزش یک میلیارد دلار متهم شده است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/606155/ویدئوی-منتشر-شده-از-زندگی-لوکس-لوکاشنکو-با-خشم-بلاروسی‌ها-همراه-شد
بستن   چاپ