پیام ویژه
مودم‌های یک شرکت اینترنتی داخلی ارز دیجیتال استخراج می‌کنند
جمعه 29 اسفند 1399 - 2:15:04 AM
پیام ویژه - آی تی رسان / با تائید اکانت توییتر شرکت مبین نت، فاش شد که بر روی برخی مودم‌های این شرکت نرم افزاری نصب شده که بدون اطلاع کاربران اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند.
به تازگی یک کاربر در توییتر اعلام کرد که تمام مودم‌های SLC مبین نت با Firmware 1.0.13 آلوده به Miner هستند، در این حالت پس از لاگین به سیستم، یک اسکریپت webminer اجرا می‌شود. این کاربر اعلام کرد که مشخص نیست این ایراد توسط خود کارکنان مبین نت ایجاد شده یا آنکه از طرف شرکت چینی که مبین نت از آن‌ها مودم خریداری می‌کند به وجود آمده اما در هر صورت این اتفاق در حال رخ دادن است.

پیام ویژه

پس از انتشار این توییتر اکانت رسمی شرکت مبین نت اعلام کرد که این موضوع توسط کارشناسان این شرکت در حال پیگیری است. اما یعد از 24 ساعت سکوت، سرانجام شرکت مبین نت این اتفاق را تایید کرد و نوشت:
اخیرا نگرانی‌هایی از سوی برخی مشترکین راجع به امنیت مودم‌های SLC در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که بدینوسیله به اطلاع می‌رساند این موضوع از پیش توسط کارشناسان شناسایی و به‌روزرسانی فریم‌ور مودم‌ها به‌صورت مرحله‌ای در حال انجام‌ است و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

پیام ویژه

تا حالا توضیحات تکمیلی از طرف مبین نت اعلام نشده و مشخص نیست علت این اتفاق چه بوده یا چه مدت است که اسکریپت مذکور بر روی فریم‌ور مودم‌های این شرکت اجرا می‌شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/612818/مودم‌های-یک-شرکت-اینترنتی-داخلی-ارز-دیجیتال-استخراج-می‌کنند
بستن   چاپ