پیام ویژه
تمجید رئیس‌جمهور پاکستان از ایران
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 18:52:03
پیام ویژه - عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نقش اسلام آباد و تهران را برای کمک به صلح افغانستان و بازسازی این کشور مشترک توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: "عارف علوی" رئیس جمهور پاکستان طی مصاحبه با شبکه خبری صدای آمریکا گفت: اسلام آباد همواره روابط خوب با تهران داشته است. وی با اشاره به میزبانی طولانی دو کشور از پناهجویان افغان، افزود: به رغم همه گیری بحران کرونا، بازگشت پناهجویان به افغانستان و پاکستان از مسیر ایران ادامه یافت و هر سه کشور در این زمینه کاملا هماهنگ عمل کردند.
رئیس جمهور پاکستان با استناد به اشتراکات زیاد مذهبی و فرهنگی مردم ایران و افغانستان و همچنین نیاز مبرم اسلام آباد به صلح دائمی در افغانستان تصریح کرد: نقش ایران در افغانستان همیشه باقی خواهد ماند؛ اسلام آباد – تهران نقش مشترکی برای بازسازی این کشور دارند.
رئیس جمهور پاکستان خاطر نشان کرد: اسلام آباد تلاش می‌کند در پروسه خروج نظامی آمریکا از افغانستان به پایگاهی برای اقدامات ایالات متحده در افغانستان تبدیل نشود، چرا که پاکستان می‌خواهد به صورت شفاف به بازسازی افغانستان، توسعه عمرانی و بالا بردن سطح آموزش و بهداشت این کشور کمک کند.
وی همچنین پیشبرد موازی مذاکرات میان طرفین افغان و خروج نظامی آمریکا را مهم برشمرده و افزود: پاکستان خواهان ثبات در مرز‌های خود است، زیرا هرگونه بی ثباتی، یا هر نوع شورش ما را آزار خواهد داد، در نتیجه توافق داخلی افغانستان برای ما ضروری است، چرا که ما به دنبال یک افغانستان با ثبات و صلح آمیز هستیم.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/643268/تمجید-رئیس‌جمهور-پاکستان-از-ایران
بستن   چاپ