پیام ویژه
معاون سازمان صمت استان خبر داد:
تامین و توزیع کالاهای اساسی در لرستان بدون مشکل
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 20:13:00
پیام ویژه - محمدمراد سپهوند سوم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این میزان گوشت مرغ مصرفی روزانه لرستان 120 تا 130 تن بود که با توجه به تقاضای مردم به این ماده پروتئینی، رقم آن 20 تا 30 تن افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: با اقدامات موثر و برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با تعیین و تعریف شبکه‌های توزیع مناسب و کنترل مبادی تولید تا سطح عرضه و نظارت دقیق بر کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های استان، اکنون میانگین تولید و کشتار مرغ به 150 تن در روز رسیده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
سپهوند با بیان اینکه این میزان گوشت مرغ با قیمت مصوب چ در حال توزیع است، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان 24 هزار و 900 تومان در بازار تعیین شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین به تامین و توزیع کالاهای اساسی مربوط به سهمیه ماه مبارک رمضان در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی اکنون خوشبختانه هیچ مشکلی برای تامین این کالاهای اساسی در لرستان وجود ندارد و براساس سرانه شهرستان‌ها تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه تمام کالاهای اساسی مورد نیاز استان جذب شده است، تصریح کرد: اکنون موجودی کالاهای اساسی استان مشخص است، میزان جذب شکر 600 تن که 200 تن آن توزیع شده است، 600 تن برنج موجودی در استان است که 300 تن آن توزیع شد.
سپهوند ادامه داد: همچنین میزان روغن خوراکی توزیع شده استان 300 تن بوده و این در حالی است اکنون یک هزار تن روغن در حال توزیع بودن و مشکلی در رابطه با موجودی روغن مصرفی خانوار نداریم و ذخایر و مقادیر تخصیصی جذب شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه روغن سهمیه صنوف نیز 600 تن جذب و 250 تن توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با این چهار قلم اساسی مشکلی در سطح استان نداریم و همه اقلام با قیمت مصوب تنظیم بازار قابل عرضه است.
سپهوند درباره توزیع زولبیا و بامیه نیز گفت: با توجه به نیاز مردم و با قیمت 36 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین قیمت شده و هرجا بیشتر از این قیمت عرضه شود با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/643305/تامین-و-توزیع-کالاهای-اساسی-در-لرستان-بدون-مشکل
بستن   چاپ