پیام ویژه
دانشمندان در یک قدمی ساخت قرص ضد کرونا
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 3:49:40 AM
پیام ویژه - روزیاتو/ دانشمندان می گویند با ساخت یک قرص ضد کرونا ممکن است بتوان به قرنطینه ها و محدودیت های مکرر ناشی از این همه‌گیری پایان داد.
 یک داروی ضد ویروس که مانع از پیشرفت علائم بیماری شود ممکن است جلوی وقوع موج های مرگبار بعدی کرونا در فصول سرد سال را بگیرد و به ما کمک کند بتوانیم با این ویروس زندگی کنیم.
تاکنون تنها داروی ضد ویروسی که در آزمایشات بالینی برای مراحل اولیه ی عفونت مورد استفاده قرار گرفته، فاویپیراویر است که داروی مخصوص آنفلوآنزا است و انتظار می رود نتیجه ی آزمایش تا 6 ماه دیگر مشخص شود.
کوین بلاید، ناظر ارشد آزمایشات دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند، گفت: «اگر داروهای ضد ویروس اثرگذار باشند، گام عظیمی رو به جلو خواهد بود.»
«کادر درمان دیگر تحت فشار شدید قرار نمی گیرند چون پای بیماران به بیمارستان باز نخواهد شد.»
«ارائه ی خدمات عادی را دوباره می توانیم از سر بگیریم و دیگر مجبور به قرنطینه کردن یا انجام دیگر اقدامات کنترلی سختگیرانه نخواهیم بود.»
در حال حاضر دانشمندان سعی دارند متوجه شوند این قرص ضد ویروس می تواند جلوی شدت گرفتن بیماری در مبتلایان کرونا را بگیرد یا خیر.
در صورت مؤثر بودن آن در برابر ویروس کرونا، این قرص خیلی زود عرضه خواهد شد.
مصرف روزانه ی یک قرص ضد ویروس در صورتی که ظرف چند روز بعدی مثبت شدن تست کرونا خورده شود، ممکن است باعث از بین رفتن ویروس در بدن شود.
به گفته ی دانشمندان تا 6 ماه دیگر پاسخ این سؤال را خواهیم گرفت.
داروهای ضد ویروس با ممانعت از تکثیر ویروس جلوی بیماری را می گیرند، اما در اغلب آزمایشاتی که در دنیا در حال انجام است تمرکز بر داروهایی است که علائم بیماری را درمان می کنند.
اگر این آزمایش اثربخشی فاویپیراویر را ثابت کند، شاید به اولین درمان ضد ویروسی برای نوع خفیف بیماری کووید-19 بدل شود که عمده ی موارد ابتلا به این بیماری را تشکیل می دهد.
دگزامتازون و توسیلیزومب، دیگر داروهایی هستند که در کاهش شدت بیماری کووید-19 اثربخش بوده اند.
رمدسیویر که آن هم یک داروی ضد ویروس است، اثرگذاری کمی در موارد شدید کووید-19 داشته است.
دانشمندان می گویند بیشتر داروهایی که اثربخشی آن ها در برابر ویروس کرونا به اثبات رسیده، بر روی دستگاه ایمنی اثر می گذارند. بنابراین بدن به ویروس واکنش نشان می دهد. اما در آزمایشاتی همچون آزمایش اخیر، ویروس به میزان بیشتری مورد هجوم قرار می گیرد.
داروهای ضد ویروس متداول نیستند اما بیماری هایی همچون اچ‌آی‌وی نشان می دهد که این داروها تا چه حد می توانند مؤثر باشند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/647297/دانشمندان-در-یک-قدمی-ساخت-قرص-ضد-کرونا
بستن   چاپ