پیام ویژه
هموار شدن مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان/ منطقه آزاد به رونق تولید کمک می کند
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 00:28:38
پیام ویژه - دکتر محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد بانه مریوان بعد از گذشت سال‌ها مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان سبب خوشحالی مردم و تسریع در روند توسعه، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران در کردستان خواهد شد.
وی افزود: همدلی مجمع نمایندگان استان کردستان و تلاش‌های مجموعه مدیران استان خصوصا جناب آقای مرادنیا سبب این اتفاق مهم و ارزشمند شد.
فتحی گفت: معافیت مالیاتی 15 ساله برای دریافت کنندگان مجوز فعالیت اقتصادی، امکان ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید، کارایی سرعت و خدمات کامل بانک های دولتی/ خصوصی و شرکت های بیمه، عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشورها و معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی از ظرفیت های منطقه آزاد بانه ـ مریوان خواهد بود.
رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای درست این طرح در کردستان، عنوان کرد: مسیر شکوفایی اقتصادی کردستان با تکیه بر ظرفیت‌های کشاورزی، معادن، گردشگری و دام هموار شده و بستری برای کمک به افزایش امید در منطقه است.
انتهای پیام 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/655312/هموار-شدن-مسیر-شکوفایی-اقتصادی-کردستان--منطقه-آزاد-به-رونق-تولید-کمک-می-کند
بستن   چاپ