پیام ویژه
آیا معاملات بورس تحت تاثیر مصوبات سران قوا صعودی می‌ماند؟
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 17:09:49
پیام ویژه - ایسنا /یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه موافقت سران قوا با پیشنهادات هفت گانه برای بهبود وضعیت بورس، توانست تا حدی اعتماد را به بازار سهام بازگرداند، گفت: البته هنوز ابهاماتی درباره روند اجرای این مصوبات وجود دارد که با رفع آنها شاهد روزهای پر رونقی در این بازار خواهیم بود.
 در نخستین هفته اردیبهشت ماه «محمدعلی دهقان دهنوی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از بسته پیشنهادی 3+7 بازار سرمایه جهت حمایت از این بازار خبر داد و اعلام کرد که سه مصوبه آن از هفتم اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود و هفت مورد دیگر منوط به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی است، انتشار این خبر تا حدودی اقبال و اعتماد دوباره را به بازار سهام بازگرداند و توانست بعد از مدت‌ها شاخص بورس را در مسیر صعودی قرار دهد.
اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، رفع ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی و اعطای اقامت 5 ساله برای سرمایه گذاران خارجی برای خرید سهام از جمله پیشنهاداتی بودند که به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در هفتم اردیبهشت ماه به صورت مصوبه در بازار سرمایه اجرایی شد.
روز دوشنبه (١٣ اردیبهشت ماه) جلسه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برگزار و پیشنهادهای ارائه شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت همه پیشنهادات ارائه شده برای حمایت از بازار سرمایه با اصلاحات جزیی به تصویب رسیدند.
اکنون تصویب پیشنهادهای ارائه شده توسط سران سه قوا امیدواری‌هایی را در بازار ایجاد کرده است و کارشناسان این بازار معتقدند که معاملات بورس بورس تحت تاثیر تصمیم گیری‌های سازمان بورس و اوراق بهاد و شوای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می تواند روزهای خوبی را به خود ببیند و به دلیل حمایت دوباره مسوولان ارشد کشور شاهد صعود دوباره شاخص بورس و ورود نقدینگی های جدید به این بازار خواهیم بود اما این موضوع نیازمند رفع برخی از ابهامات است.
حمایت از بازار سهام با مصوبات جدید سران قوا
"امیرعلی امیرباقری" امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت اشاره و اظهار داشت: در هفته ای که گذشت همچنان با فشار فروش همراه بودیم اما برخی از موارد مانند مسایل بنیادی شرکت ها و مصوبات جدید ابلاغ شده در راستای کمک به بازار مورد بحث قرار گرفت و قرار بر این است تا این مصوبات در جهت حمایت از سهامداران به مرحله اجرا برسد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سهام حاضر در بازار سرمایه وابسته به قیمت های جهانی هستند، با توجه به اتفاقات رخ داده برای شاخص دلار و از طرفی به دلیل ترمیم تقاضای جهانی، کامودیتی‌ها (مواد پایه و معدنی) تا حدودی با اقبال مواجه شدند.
امیرباقری ادامه داد: این موضوع تاثیر قیمتی خود را بر سهام کامودیتی محور گذاشت که به دلیل وجود حجم انبوهی از سهام وابسته به کامودیتی ها با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و توانستند تا حدودی از اثر منفی شاخص بورس بکاهند.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در انتهای هفته گذشته تا حدودی از ضرر و زیان های بازار جبران شد و بازار به نسبت متعادلی را در سهام بنیادی و شاخص ساز شاهد بودیم.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/656759/آیا-معاملات-بورس-تحت-تاثیر-مصوبات-سران-قوا-صعودی-می‌ماند؟
بستن   چاپ