پیام ویژه
موگرینی: اروپا و آمریکا باهم به برجام دست یافتند و باهم می‌توانند آن را احیا کنند
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 17:30:29
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از وبگاه اندیشکده شورای آتلانتیک فدریکا موگرینی مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مشارکت در ""دور گفت‌وگوهای آینده اتحادیه اروپا-آمریکا"" در این اندیشکده، درباره برجام گفت: در سال 2015 اتحادیه اروپا به همراه آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی توانستند به چیزی دست بیابند که به باور من رکن اصلی دیپلماسی، چندجانبه گرایی‌ و مقررات عدم اشاعه تسلیحات اتمی بود، یعنی توافق هسته‌ای ایران. ما باهم برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کردیم و توانستیم از طریق این توافق مانع از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای و جلوگیری از افزایش تنش نظامی در منطقه شویم. امروز آمریکا به دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی بازگشته است و ما هم به میز مذاکره بازگشته‌ایم تا سعی کنیم این توافق را احیا و همه‌ی اعضای آن از جمله آمریکا را به پایبندی کامل به توافق بازگردانیم. اتحادیه اروپا به دنبال کمک به این رویه و تسهیل آن است و فکر می‌کنم امروزه بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت دارد که اتحادیه اروپا و آمریکا تلاش مشترکی برای حفظ این رکن اساسی امنیت ما نه تنها در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای بلکه فراآتلانتیکی به خرج دهند.
موگرینی ادامه داد: بنابراین واقعا فکر می‌کنم این یکی از عرصه‌هایی است که همکاری فراآتلانتیک اهمیت دارد، نه تنها برای هر دو طرف ما، اروپا و آمریکا، بلکه برای امنیت سراسر جهان، چیزی که باهم به دست آوردیم را امروز می‌توانیم باهم احیا کنیم و مطمئنم اتحادیه اروپا و آمریکا می ‌توانند تلاش‌ها در این راستا را باز هم مدیریت کنند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/656863/موگرینی--اروپا-و-آمریکا-باهم-به-برجام-دست-یافتند-و-باهم-می‌توانند-آن-را-احیا-کنند
بستن   چاپ