پیام ویژه
عملیات پاکسازی منتقدان رئیس جمهور پیشین/
زنی که با مجیزگویی ترامپ، رئیس شد+ تصاویر
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 23:31:47
پیام ویژه - الیز استفانیک جزو کسانی است که کاملا به ادعای دونالد ترامپ باور دارد و معتقد است که در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2020 تقلب شده است.

به گزارش جماران ، حزب جمهوری‌ خواه آمریکا روز به روز در مدار «دونالد ترامپ» قرار می‌ گیرد و وحدت‌ شکنان از این حزب اخراج می‌ شوند.
در تازه ترین مورد در‌ پی رای‌ گیری مخفی از نمایندگان جمهوری‌ خواه مجلس، «الیز استفانیک» به سمت رئیس جدید مجمع جمهوری‌ خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.

پیام ویژه

خانم استفانیک حالا نفر سوم این حزب در مجلس نمایندگان است و جانشین «لیز چنی» نماینده «وایومینگ» شده است که اوایل هفته جاری به علت وفادار نبودن به ترامپ، از آن سمت برکنار شد.

پیام ویژه

این نماینده نیویورکی مورد حمایت ترامپ، 134 رای موافق گرفت؛ در حالی که «چیپ روی» نماینده تگزاس در کنگره، 46 رأی بیشتر نیاورد.
چندین نماینده، از جمله «جیم جوردن» از «اوهایو»، «ویرجینیا فاکس» از «کارولینای شمالی» و «کتی مک‌ موریس» از واشنگتن، کاندیدای این انتخابات بودند. در این میان 9 نماینده نیز فقط رای «حاضر» به صندوق انداختند.
خانم استفانیک لحظاتی پس از اعلام پیروزی‌ اش، در بیانیه‌ ای گفت: «ما نمایندگان جمهوری‌ خواه مجلس به نمایندگی از مردم آمریکا در راه تلاش برای نجات کشور از شر دیدگاه افراطی و سوسیال دموکرات‌ رئیس جمهوری بایدن و «نانسی پلوسی» با هم متحدیم.»
او سپس در مصاحبه با رسانه‌ ها گفت: «می‌ خواهم از رئیس جمهوری ترامپ بابت حمایت اش تشکر کنم. او عضو بسیار مهمی از جمهوری‌ خواهان است.»
او سپس افزود: «به نظر من رهبر حزب جمهوری‌ خواه با رأی نمایندگان مشخص می‌ شود و چشم آنان به رهبری رئیس جمهوری ترامپ است. من حامی رئیس جمهوری ترامپ‌ هستم، رای‌ دهندگان نیز حامی او هستند. دیدگاه او برای حزب جمهوری‌ خواه مهم است و منتظر وقتی هستیم که بتوانیم با او همکاری کنیم.»
رئیس جمهور سابق در بیانیه‌ ای که در وبگاهش منتشر کرد، گفت: «به الیز استفانیک بابت این پیروزی بزرگ و درخشان تبریک می‌ گویم! جمهوری‌ خواهان مجلس نمایندگان با یکدیگر متحدند و جنبش «آمریکا را دوباره به اوج برسانیم» همچنان پابرجاست!»

پیام ویژه

چنی از سمت ریاست مجمع خلع شد، زیرا تأکید داشت باید حقیقت را راجع به انتخابات 2020 گفت و از نظریه‌ های توطئه رئیس جمهوری سابق که مدعی است آراء اش را دزدیده‌ اند، حمایت نکرد.
به این ترتیب، این نماینده جمهوری‌ خواه محافظه‌ کار در حزب خود در اقلیت قرار گرفت. رهبران این حزب معتقدند که او از مخالفت با سیاست‌ های دولت بایدن غافل شده است و دیگر صلاحیت نمایندگی هم‌ حزبی‌ های خود را ندارد.

پیام ویژه

«کوین مک‌ کارتی» رئیس اقلیت مجلس نمایندگان از پیروزی استفانیک استقبال کرد و گفت: «می‌ خواهم به الیز استفانیک تبریک بگویم و به او بابت پیوستن به گروه رهبری خوشامد بگویم. از چیپ روی نیز تشکر می‌ کنم. بحث‌ های سازنده‌ ای در گرفت و انتخابات خوبی برگزار شد. حال در این مجمع و در گروه جدید رهبری کارهای زیادی داریم که انجام دهیم.»
کوین مک کارتی در صورت پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای سال 2022 جانشین نانسی پلوسی رئیس کنونی مجلس نمایندگان از حزب دموکرات خواهد شد.
رهبران این حزب می‌خواهند چنی را پشت سر بگذارند و بر تشکیل جبهه‌ ای متحد در برابر دولت بایدن تمرکز کنند تا در انتخابات 2022 بتوانند دوباره اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند.
استفانیک زمانی شخصیتی میانه‌ رو در این حزب به شمار می‌ آمد و همواره مجبور بود به همکاران تندروتر خود اطمینان دهد که در رای‌ گیری‌ های سرنوشت‌ ساز مانعشان نخواهد بود.
جالب اینجا است که او را بسیار کمتر از چیپ روی، و نیز سلفش خانم چنی که حالا رو در روی او قرار گرفته‌ است، محافظه‌ کار می‌ دانند.
به نظر می‌ رسد اکنون برای حزب جمهوری‌ خواه، وفاداری به رئیس جمهور سابق از قواعد و معیارهای سنتی و محافظه‌ کارانه مهم‌ تر شده باشد.
زندگینامه
«الیز ماری استفانیک» در سال 1984 در شهر «آلبانی» نیویورک، از «ملانی و کن استفانیک» متولد شد. والدین وی مالک کمپانی توزیع کننده عمده تخته سه لا در مرکز «گیلدرلند» هستند. او تبار چک و ایتالیایی دارد.

پیام ویژه


استفانیک از آکادمی دختران آلبانی فارغ التحصیل شد و سپس در کالج هاروارد ثبت نام کرد و در سال 2006 با مدرک کارشناسی سیاست فارغ التحصیل شد. وی در سال 2004 به عنوان معاون رئیس انستیتوی سیاست هاروارد انتخاب شد. وی در هاروارد جایزه افتخاری «رهبری زنان» را دریافت کرد.
آغاز کار
وی پس از فارغ التحصیلی از هاروارد، به عنوان کارمند شورای سیاست داخلی به دولت بوش پیوست.

پیام ویژه


استفانیک بعداً در دفتر «جاشوا بولتن» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید کار کرد. وی همچنین در تدارک بستر جمهوری خواهان در سال 2012 کمک کرد و به عنوان مدیر رسانه های جدید کمیته اکتشافات ریاست جمهوری «تیم پاولنتی» فعالیت کرد و در بنیاد دفاع از دموکراسی ها و ابتکار سیاست خارجی کار کرد.

پیام ویژه

استفانیک مسئولیت مناظره نماینده «پل رایان» را در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 بر عهده داشت. پس از باخت «رامنی - رایان» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ، وی به ایالت نیویورک بازگشت و به تجارت والدین خود پیوست. 
مجلس نمایندگان آمریکا
انتخابات ها
2014
در اوت 2013، استفانیک کاندیداتوری خود را در انتخابات سال 2014 مجلس نمایندگان آمریکا در منطقه بیست و یکم کنگره نیویورک اعلام کرد. قبل از اینکه «بیل اوونز» از حزب دموکرات به عنوان نماینده آن در انتخابات ویژه 2009 انتخاب شود، این منطقه به مدت 100 سال در اختیار جمهوری خواهان بود. در ژانویه 2014، اوونز اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود. 

پیام ویژه

استفانیک در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2014، «مت دوهنی» را با 61 بر 39 درصد آراء شکست داد. وی در انتخابات عمومی 4 نوامبر با «آرون ولف» کاندیدای حزب دموکرات و «مت فونیسیلو» کاندیدای حزب سبز روبرو شد. استفانیک با کسب 55٪ آرا در برابر 34٪ و 11٪ آراء آنها پیروز شد. در 30 سالگی، وی جوانترین زنی شد که در آن زمان در کنگره انتخاب شده بود. 
2016
استفانیک در سال 2016 برای انتخابات مجدد کاندید شد. وی در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان بدون رقیب از سوی جمهوری خواهان شرکت کرد.

پیام ویژه


استفانیک در انتخابات عمومی با «مایک دریک» نامزد دموکرات و «مت فونیسیلو» کاندیدای حزب سبز روبرو شد. او با 66٪ آرا در مقابل 29٪ آرای دریک و 5٪ آرای فونیسیلو پیروز شد. 
2018
در سال 2017، «جان بولتون» سفیر سابق سازمان ملل، استفانیک را برای انتخاب مجدد، با تمجید از کار او در کمیته خدمات مسلح مجلس، تأیید کرد. 

پیام ویژه


وی با 56٪ آرا مجدداً انتخاب شد، و «تدر کاب» کاندیدای دموکرات با 42٪ آراء و «لین کان» کاندیدای حزب سبز با 2٪ آراء شکست خوردند.
2020
استفانیک با کسب 59 درصد آراء بار دیگر کاب را با 41 درصد آراء شکست داد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/662946/زنی-که-با-مجیزگویی-ترامپ،-رئیس-شد--تصاویر
بستن   چاپ