پیام ویژه
پای رئیس اپل به دادگاه اپیک گیمز باز شد
شنبه 1 خرداد 1400 - 16:03:27
پیام ویژه - مهر / تیم کوک رئیس شرکت اپل سرانجام شخصاً در دادگاه رسیدگی کننده به پرونده شکایت اپیک گیمز حضور یافت و به سوالات طرح شده در این زمینه پاسخ داد.
قاضی رسیدگی کننده به این پرونده سوالات متعددی را در مورد مدل کسب و کار اپل در اپ استور این شرکت مطرح کرد تا مشخص شود این شرکت چگونه از اپلیکیشن‌های عرضه شده شرکت‌های رقیب حق السهم دریافت می‌کند.
اپیک گیمز قبلاً از شرکت اپل خواسته بود اجازه عرضه یکی از اپلیکیشن‌های اختصاصی این شرکت در اپ استور را بدهد که خود در واقع اپ استور اختصاصی اپیک گیمز برای عرضه نرم افزارهای مختلف بود. اما اپل که این برنامه را رقیبی برای درآمدزایی اپ استور خود می‌دانست آن را از اپل حذف کرد. در نتیجه اپیک گیمز از اپل به دادگاه شکایت کرد.
اپل حق السهمی 30 درصدی از کل درآمد اپلیکیشن‌های مختلف عرضه شده در اپ استور خود دریافت می‌کند که به عقیده بسیاری از کارشناسان این رقم ناعادلانه و بیش از حد است.
اپیک گیمز خواستار مجبور کردن اپل به عرضه اپلیکیشن اپ استور خود در این شرکت در فروشگاه آنلاین اپل و کاهش حق السهم دریافتی این شرکت است. قاضی پرونده سوالاتی در مورد علت مخالفت اپل با این پیشنهادات را مطرح کرد و کوک در پاسخ گفت کاربران مخالف با این سیاست‌ها می‌توانند بین آیفون و آندروید هر کدام را که دوست دارند، انتخاب کنند.
این قاضی تصریح کرد: صنعت تولید بازی‌های ویدئویی از مقدار پولی که اپل از آنها دریافت می‌کند، ناخشنود بوده و خواستار کاهش آن هستند.
انتظار می‌رود حکم نهایی این پرونده طی روزهای آینده صادر شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/667274/پای-رئیس-اپل-به-دادگاه-اپیک-گیمز-باز-شد
بستن   چاپ