پیام ویژه
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد
استقرار سیستم مدیریت انرژی یکپارچه در شرکت انتقال گاز ایران
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 16:18:50
پیام ویژه - مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از استقرار سیستم مدیریت انرژی ISO50001 به‌صورت یکپارچه در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، ضمن گرامیداشت روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، ضمن بیان اینکه با استقرار سیستم مدیریت انرژی به‌دنبال کاهش مصرف انرژی هستیم، گفت: شرکت انتقال گاز ایران با تکیه بر مأموریت خود مبنی بر انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی، ارتقای مدیریت انرژی و کربن را به‌عنوان یکی از موضوع‌های اصلی در بالاترین سطوح نقشه راهبردی پایه‌ریزی کرده است و در هدف‌گذاری‌های سازمان دنبال می‌کند.
وی با اشاره به چشم‌انداز شرکت انتقال گاز ایران و تبدیل شدن به شرکتی سرآمد در تراز جهانی طی افق 1404، افزود: از اوایل سال 1399، همسو با ویرایش 2018 استاندارد ایزو 50001 و ویرایش 2020 استاندارد ایزو 50009، استقرار سیستم مدیریت انرژی به‌صورت یکپارچه در مجموعه مناطق ده‌گانه انتقال گاز برای نخستین‌بار در کشور آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، سیستم مدیریت انرژی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: مدیران مناطق عملیاتی باید به استقرار واقعی سیستم مدیریت انرژی از حالت سنتی به سیستمی اهتمام جدی داشته باشند و اعداد، ارقام و پایش داده‌های مصرف بهینه انرژی را شفاف‌سازی کنند.
جمشیدی‌دانا با بیان اینکه هزینه‌­های پراکنده در سطح مناطق عملیات انتقال گاز متوقف شده است، عنوان کرد: پس از تعیین دامنه کاربرد و خط‌مشی یکپارچه، نقشه راه کلان سیستم مدیریت انرژی با هدف دست­یابی به بهبود عملکرد انرژی (شامل بازدهی، استفاده و مصرف) و در قالب چرخه دمینگ PDCA (plan-do-check-act) تدوین شد.
وی گفت: با تشکیل کارگروه‌­های راهبری در سطح شرکت انتقال گاز و کارگروه‌­های تخصصی در سطح مناطق، بازنگری‌­های انرژی در سطح کلان انتقال گاز و سطح کلان مناطق انجام و نمودارهای جریان انرژی نیز ترسیم شد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تأکید کرد: با شناسایی مرزهای بارز، اولویت­‌بندی ممیزی‌های فنی انجام شده و پروژه‌های بهبود با توجه به شناسایی تجهیزات بارز و میزان اثرگذاری آنها در مقدار انرژی مصرفی شرکت انتقال گاز اولویت‌بندی می‌شود.
جمشیدی‌دانا اظهار کرد: عملکرد انرژی با تدوین شاخص‌های کلان و خط مبناهای انرژی در مرزهای بارز، قابل ارزیابی و پایش است که از جمله اقدام‌های در حال اجرا، می‌توان به تعیین و اولویت‌بندی فرصت‌های بهبود، تدوین اطلاعات مدون فرآیند مدیریت انرژی (شامل ریسک‌ها و فرصت‌ها، کنترل عملیات، خرید و...) و مکانیزاسیون فرآیند مدیریت انرژی اشاره کرد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/668042/استقرار-سیستم-مدیریت-انرژی-یکپارچه-در-شرکت-انتقال-گاز-ایران
بستن   چاپ