پیام ویژه
قطعی سراسری اینترنت چقدر خسارات مالی به دنیا وارد می‌کند؟
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 00:09:16
پیام ویژه - زومیت / اگر قرار باشد اینترنت کل دنیا در پی حمله سایبری گسترده حتی برای یک ساعت قطع شود، چقدر خسارت مالی به‌بار می‌آید؟
تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر حمله‌ای سایبری می‌توانست اینترنت کل دنیا را برای یک ساعت یا ده ساعت یا حتی یک روز قطع کند، چه فاجعه‌ای از لحاظ مالی به‌بار می‌آمد؟
Merchant Machine، سرویس اطلاعات پرداخت مستقر در انگلستان، برای اینکه بفهمد نبود اینترنت چقدر خسارت اقتصادی برای دنیا به‌بار می‌آورد، به بررسی آماری دست زده و به این پاسخ رسیده است:‌ در‌صورت قطعی اینترنت، اقتصاد جهانی در هر ساعت 2٫1 میلیارد دلار ضرر می‌کند و میزان خسارت بعد از 24 ساعت به 51 میلیارد دلار خواهد رسید. 
هرچه اقتصاد کشوری بزرگ‌تر باشد، خسارت ناشی از قطعی اینترنت به آن نیز بیشتر است. برای مثال، اقتصاد آمریکا در هر ساعت 306٫3 میلیون دلار و بعد از 24 ساعت 7٫3 میلیارد دلار و چین در هر ساعت 5٫8 میلیون دلار و پس از 24 ساعت حدود 244 میلیون دلار ضرر متضرر خواهد شد. آمازون، بزرگ‌ترین وب‌سایت‌ خُرده‌فروشی دنیا، نیز بیشترین آسیب را از قطعی اینترنت خواهد دید و در هر ساعت 44 میلیون دلار از دست خواهد داد.
جالب است بدانید وضعیت اینستاگرام که درآمد گزافی از تبلیغات به‌دست می‌آورد، حتی از آمازون هم بدتر خواهد بود و این شبکه اجتماعی در نبود اینترنت در هر ساعت 53 میلیون دلار متضرر می‌شود. 
به‌گزارش zdnet، این محاسبات آماری به‌کمک اطلاعات نت‌بلاکس و تقسیم درآمد سالانه هر شرکت بر تعداد ساعات سال انجام شده است. در چنین مطالعات گسترده‌ای، مواردی چون امکان تکمیل معاملات در ساعت یا روز یا هفته بعد از اتصال مجدد اینترنت در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این میزان درآمد واقعا از دست رفته یا به‌دست‌آوردن آن فقط به‌تأخیر افتاده است؟
به‌هر‌حال، این گزارش، تصویری دقیق از افزایش وابستگی دنیا به معاملات تجاری دیجیتال را نشان می‌دهد. اهمیت اینترنت انکارنکردنی است؛ اما در‌عین‌حال، شبکه‌های خصوصی نیز وجود دارند که برای انجام معاملات تجاری به اینترنت وابسته نیستند. شما می‌توانید تحلیل کامل‌تری از میزان وابستگی هر کشور به اینترنت را در وب‌سایت Merchant Machine مشاهده کنید.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/668301/قطعی-سراسری-اینترنت-چقدر-خسارات-مالی-به-دنیا-وارد-می‌کند؟
بستن   چاپ