پیام ویژه
تراشه 3 نانومتری هواوی تا پایان امسال عرضه می‌شود
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 23:19:35
پیام ویژه - گجت نیوز / تراشه 3 نانومتری هواوی با نام Kirin 9010 برای استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار این شرکت تا پایان سال 2021 میلادی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
شرکت هواوی در سال 2020 میلادی از تراشه‌های قدرتمندی چون Kirin 9000 5G پرده برداشت و موفق شد نخستین چیپست تجاری 5 نانومتری جهان را به بازار عرضه کند. این شرکت بزرگ چینی مدتی است طرح توسعه نسل جدید تراشه‌های Kirin با لیتوگرافی 3 نانومتری را شروع کرده و قصد دارد تا پایان سال 2021 این تراشه را تولید و به بازار عرضه کند.
جزئیات تولید تراشه 3 نانومتری هواوی
هواوی با تولید تراشه‌ها در لیتوگرافی کوچک‌تر می‌تواند تعداد ترانزیستور بیشتری را داخل تراشه جای دهد که چنین موضوعی باعث افزایش قدرت پردازشی دستگاه خواهد شد. علاوه بر این، کوچک‌تر شدن اتصالات و ترانزیستورهای داخلی می‌توانند توان مصرفی را کاهش دهند که این اقدام مزایایی چون شارژدهی بیشتر و بهبود طول عمر باتری دستگاه را به همراه خواهد داشت.
شرکت هواوی با طراحی تراشه‌های 5 نانومتری توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود یعنی HiSilicon توانست با تحسین بسیاری از متخصصان مواجه شود. از ویژگی‌های مهم این تراشه‌ها می‌توان به قدرت چشمگیر و تکنیک‌هایی ویژه آن در بخش پردازشگر عصبی (NPU) گوشی‌های هواوی اشاره کرد. اکنون خبرها حاکی از آن است هواوی به دنبال توسعه نسل جدید تراشه‌های پردازشی خود با استفاده از فناوری ساخت 3 نانومتری است و تا پایان سال آنها را تولید و روانه بازار خواهد کرد.

پیام ویژه

خلاصه مشخصات تراشه پرچمدار فعلی هواوی Kirin 9000
هواوی در همین رابطه اخیرا نام تجاری جدیدی را برای برند Kirin که به چیپست‌های این شرکت مربوط می‌شود را ثبت کرد. چنین فعالیتی از سوی هواوی حاکی از آن است این شرکت چینی با وجود محدودیت‌های تجاری که آمریکا برای آن در نظر گرفته است کماکان در راستای توسعه صنعت تراشه‌های خود گام برمی‌دارد.
فرایند تولید تراشه 3 نانومتری هواوی تا پایان امسال آغاز خواهد شد و احتمالا با نام Kirin 9010 برای استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار این شرکت روانه بازار خواهند شد. هواوی با ساخت این تراشه می‌تواند رکورد 15.3 میلیارد ترانزیستور موجود در تراشه پرچمدار Kirin 9000 را بشکند و واحدهای هوش مصنوعی خود را نیز با قدرت بیشتری در این تراشه قرار دهد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/669009/تراشه-3-نانومتری-هواوی-تا-پایان-امسال-عرضه-می‌شود
بستن   چاپ