پیام ویژه
رئیس پلیس فتا استان بوشهر مطرح کرد
پایش تخلفات و جرایم انتخاباتی /تبلیغات پیش از موعد بیشترین تخلف
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 06:06:44
پیام ویژه - سرهنگ مهدی قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ویژه پلیس فتا در این بازه زمانی، پایش تخلفات و جرایم انتخاباتی است که بر حسب قوانین انتخاباتی به عنوان مصادیق مجرمانه تلقی می شود.
وی عنوان کرد: نمونه‌هایی از این مصادیق شامل ایجاد یا انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم یا کاهش مشارکت در انتخابات، تخریب یا توهین به کاندیدای رقیب، نشر محتواهای حریم خصوصی افراد، سیاه نمایی و ایجاد شائبه در خصوص سلامت انتخابات و یا ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان است.
رئیس پلیس فتا بوشهر با اشاره به نحوه برخورد با متخلفین و مجرمین انتخاباتی فضای مجازی اظهار کرد: با در نظر گرفتن چندین مولفه نظیر کیفیت جرم ارتکابی، بستر و دامنه انتشارمحتوا، سوابق مرتکب و... اقدام و پیگیری پلیس فتا نیز متفاوت است. در مواردی که احساس شود با تذکر یا توصیه تلفنی، کاربر متخلف نسبت به حذف محتوا اقدام می نماید و از استمرار و یا تکرار رفتار و عملکرد اشتباه خود در فضای مجازی پرهیز می‌کند با این اولویت که هدف پیشگیری و بازدارندگی در مراحل اولیه هست به همان تذکر، اکتفاء خواهد شد ولی در مواردی که سوء نیت عامدانه و مجرمانه کاربر، محرز باشد، پرونده مقدماتی تشکیل و جهت تصمیم گیری به قاضی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی، گزارش خواهد شد.
سرهنگ قاسمی به کاندیداها ، هواداران و رسانه ها در خصوص فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی توصیه کرد: به کاندیداهای محترم، هواداران فهیم این عزیزان و رسانه های استانی توصیه می نمایم تا اخلاق مداری را در اولویت تبلیغات انتخاباتی در این ایام قرار داده و تلاش نمایند با تشریح برنامه ها و فعالیت های کاندیداها و انجام تبلیغات در موعد قانونی، ضمن استفاده از فرصت ها و ظرفیت های فضای مجازی، باعث افزایش شور انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات گردند.
وی با اشاره به تخلفات و جرایم انتخاباتی که تا کنون در فضای مجازی استانی مشاهده شده، افزود: بیشترین موضوعی که از مصادیق تخلف انتخاباتی قابل مشاهده بوده است، موضوع تبلیغات پیش از موعد قانونی در حوزه انتخابات شورای شهر و روستا هست که بعضا با ایجاد گروه، کانال در شبکه های اجتماعی تحت عناوینی نظیر ستاد مردمی یا کانون هواداری و امثالهم، حتی بدون اجازه کاربران، آنها را عضو نموده و اقدام به تبلیغ کاندید مورد نظر نموده که به صورت مستمر به این افراد تذکر داده می شود.
انتهای پیام 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/680871/پایش-تخلفات-و-جرایم-انتخاباتی--تبلیغات-پیش-از-موعد-بیشترین-تخلف
بستن   چاپ