پیام ویژه
شهردار تهران مطرح کرد؛
تلاش برای حل مشکلات زیست محیطی پایتخت با استفاده از تجربیات جهانی
سه شنبه 22 تير 1400 - 13:21:21
پیام ویژه - شهردار تهران با بیان اینکه تهران در رده 16 کلانشهرهای دنیا قرار دارد، افزود: تلاش کردیم مشکلات تهران در حوزه های زیست محیطی را با اقدامات مختلف و استفاده تجربیات جهانی حل کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم همکاری سه جانبه شهرداری تهران،UNDP و ژاپن در پروژه مدیریت پسماند شهر تهران و رونمایی از دستگاه های RVM به مناسبت روز بدون پلاستیک- سه شنبه 22تیر 1400- گفت: بخش عمده ای از مشکلات کلان شهرها مانند آلودگی هوا، ترافیک، پسماند، تامین آب سالم و حمل و نقل مشترک است.
شهردار تهران با بیان اینکه تهران در رده 16 کلانشهر های دنیا قرار دارد، افزود: تلاش کردیم مشکلات تهران در حوزه های زیست محیطی را با اقدامات مختلف و استفاده تجربیات جهانی حل کنیم. 
حناچی با بیان اینکه پاندمی کرونا شرایط خاصی را به جهان تحمیل کرده و تجربیات تازه ای را سبب شده ، ادامه داد: پس از کادر درمان و بهداشت مدیریت شهری بیشترین درگیری را با مسأله کرونا دارد مباحثی مانند مدیریت فضای شهری و پشتیبانی از کادر درمان بحث آرامستان‌ها و موضوع حمل و نقل از نمونه های آن هستند.
حناچی با بیان اینکه با اکثر پایتخت ها و کلانشهر های جهان در حال مذاکره و انتقال تجربیات هستیم، اضافه کرد: یکی از مشکلات و تجربیات کرونا، افزایش پسماند های عفونی است و در تهران نیز جمع آوری و امحا آن از طرق بهداشتی در حال انجام است.
او سابقه همکاری شهرداری‌ و ژاپن را بیش از دو دهه خواند و افزود: اولین همکاری بیش از دو دهه پیش و در زمان زلزله کوبه ژاپن اتفاق افتاد و تهران امروز آمادگی بیشتری برای زلزله دارد. تهیه بیش از 70 پد هلی کوپتر،100 مرکز مدیریت بحران با تمامی امکانات در نقاط مختلف تهران و مقاوم سازی زیر ساخت ها و مکانهای آسیب پذیر احتمالی از اقدامات این مطالعه بود. 
شهردار تهران ادامه داد: ساماندهی رود دره ها به ویژه رود دره فرحزاد و همکاری های مشترک در طرح کاهش پسماند که بخشی از آن امروز رونمایی می شود از دیگر موضوعاتی است که در آن از تجربیات و همکاری های بین المللی استفاده می شود.
حناچی با اشاره به استفاده از تجربه ژاپن در دو موضوع پسماند و نوسازی بافتهای فرسوده گفت: این دو تجربه می تواند زمینه ساز ادامه همکاری های بعدی ما باشد و از آغاز این دوره از مدیریت شهری با تفکیک پسماند از مبدا و استفاده از ایستگاههای میانی بیش از 1500 تن پسماند دیگر دفع نمی شوند و همچنین بخش زیادی از باقی پسماندها تبدیل به برق می شود.
او با تاکید بر بحث آموزش و محوری خواندن آن، افزود: طرح جامع پسماند به تصویب رسیده و نقشه راه ما در آینده است و باید به این موضوع تامید شود دو میلیون و 900 هزار دوز واکسن کرونا توسط دولت ژاپن به ایران اختصاص داده شده که باید این نوع دوستی را در شرایط کرونایی قدر نهیم.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/697872/تلاش-برای-حل-مشکلات-زیست-محیطی-پایتخت-با-استفاده-از-تجربیات-جهانی
بستن   چاپ