پیام ویژه
حزب اردوغان: شاهد گام‌های بیشتری در مسیر روابط با اسرائیل خواهیم بود
پنجشنبه 24 تير 1400 - 10:20:21
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه پس از نشست حزبش برای ارزیابی رایزنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی اظهار کرد: از الآن به بعد شاهد اقدامات چشمگیر بیشتری در روابط با اسرائیل خواهیم بود.
سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: زمینه‌های همکاری دیگری همانند گردشگری و تجارت که می‌توانند برای دو طرف سودآور باشند، وجود دارند که ترکیه تمایل دارد آنها را با اسرائیل تقویت کند.
با این حال چلیک تاکید کرد: هنوز صحبت درباره تعیین سفیر ترکیه در رژیم صهیونیستی زود است.
اردوغان در گفت‌وگوی 40 دقیقه‌ای که با هرتزوگ داشت، انتصابش در سمت جدید را تبریک گفت.
هرتزوگ نیز توییت کرد: در این گفت‌وگو هر دو تاکید کردیم که روابط اسرائیل-ترکیه اهمیت بسیاری برای امنیت و ثبات خاورمیانه دارد و ما درباره استمرار گفت‌وگوها برای بهبود روابط دوجانبه توافق کردیم.
سایت "المانیتور" نیز دسامبر 2020 گزارشی از برخی گفت‌وگوهای محرمانه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی با هدف بهبود روابط میان آن دو منتشر کرد.
برخی منابع آگاه به این سایت گفتند: هاکان فیدان، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه در چارچوب تلاش‌هایی که این کشور برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل آغاز کرده، گفت‌وگوهای محرمانه‌ای با برخی مسؤولان اسرائیلی داشت.
همچنین رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که آنکارا سفیر جدیدی برای خود در اراضی اشغالی تعیین کرده است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/698855/حزب-اردوغان--شاهد-گام‌های-بیشتری-در-مسیر-روابط-با-اسرائیل-خواهیم-بود
بستن   چاپ