پیام ویژه
درخواست چین از طالبان درباره تروریسم
پنجشنبه 24 تير 1400 - 09:43:55
مشرق نیوز
پیام ویژه - وزیر خارجه چین با تأکید بر اینکه طالبان باید مسئولیت خود در قبال کشور و ملت افغانستان را تصدیق نماید، از این گروه شبه نظامی خواست تا با عزمی راسخ تمام پیوندهای خود با تروریسم را قطع کند.
به گزارش مشرق ، وزیر خارجه چین در گفتگویی با روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گفت: «طالبان به عنوان یک منبع مهم قدرت نظامی باید مسئولیتهای خود در قبال کشور و ملت [افغانستان] را تصدیق کند و با عزمی راسخ تمام پیوندها با تروریسم را قطع کرده و به شیوه ای مسئولانه در قبال کشور و مردم، به جریان اصلی سیاسی در افغانستان بپیوندد».
ئی در ادامه افزود که چین امیدوار است افغانستان از یک قدرت سیاسی «بسیار فراگیر» برخوردار شود و با ایستادگی در برابر تروریسم خط مشی های اسلامی «پایدار و سالم» را به مرحله اجرا گذارد.
وزیر خارجه چین این سخنان را در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان ایراد کرد؛ کشوری که با افغانستان 843 مایل مرز مشترک دارد و تاکنون بیش از 2 هزار نیروی ذخیره خود را در نوار مرزی با همسایه جنوب غربی خود، افغانستان، مستقر کرده است.
این در حالی است که هفته گذشته بیش از یکهزار نیروی نظامی افغانستان با عبور از مرز وارد خاک تاجیکستان شدند و پناهجویان غیرنظامی افغان نیز عبور خود از خطوط مرزی را آغاز کرده اند.
چین نیز مانند تاجیکستان متعهد شده تا زمانی که ضرورتی پیش نیاید، از مداخله در امور داخلی افغانستان پرهیز کند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/698862/درخواست-چین-از-طالبان-درباره-تروریسم
بستن   چاپ