پیام ویژه
پدافند سوریه 7 موشک شلیک شده اسرائیلی را شب گذشته منهدم کرد
چهارشنبه 30 تير 1400 - 03:20:44
پیام ویژه - ضد هوایی های سوریه شب گذشته توانستند 7 موشک شلیک شده توسط جنگنده های متجاوز اسرائیلی به حلب را منهدم کنند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه در جریان تجاوز هوایی شب گذشته رژیم اشغالگر به مراکزی داخل سوریه 7 موشک شلیک شده توسط هواپیماهای متجاوز اسرائیلی را منهدم کرد.
«وادیم کولت» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که بامداد امروز سه شنبه 4 جنگنده اسرائیلی از نوع«اف16» وارد حریم هوایی سوریه بر فراز منطقه «التنف» که در اشغال ایالات متحده آمریکاست شدند و 8 موشک هدایت شونده را به مراکزی در شرق شهر حلب شلیک کردند. این مسئول نظامی روسی گفت که پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه «پانتسر اس» و پوک ام2» روسی 7 موشک را منهدم کرد و یک موشک فقط به مرکز پژوهش های السفیره اصابت کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه سانا شب گذشته از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «السفیره» در جنوب «حلب» خبر داده است.
خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب حلب خبر داد و تلویزیون سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور تجاوز رژیم صهیونیستی را دفع کرده است.
همزمان تلویزیون سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور موفق شده با تجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان حلب مقابله کند.
ارتش رژیم صهیونیستی ماه پیش هم منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده بود. آن حمله، نخستین تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه بود که به دستور «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌شد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.
رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال 1967 بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال 1974 نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.
در همین حال، وزارت خارجه سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حلب را محکوم کرد و آن را نشانه ورشکستی این رژیم و شکست طرح‌های آن دانست.
وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به مواضعی در جنوب حلب، اعلام کرد که حملات تروریستی این رژیم مانع از ادامه عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه نخواهد شد.
وزارت خارجه سوریه امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اشغالگر اسرائیل در ساعت 23:37 شب گذشته در راستای سیاست‌های هدفمند و مبتنی بر «تروریسم دولتی» و ارائه کمک مستمر به گروه‌های تروریستی مسلح و نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت اقدام به حمله هوایی به اراضی سوریه در منطقه «السفیره» واقع در جنوب شرق حلب کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه این کشور تأکید کرد: «این حمله بزدلانه اسرائیل همانند حملات سابق با عید سعید قربان مصادف بود و مقامات اشغالگر پیشتر نیز حمله مشابهی داشتند که با حملات راکتی گروهک جبهه النصره به برخی از مناطق استان حلب و شمال استان حماه همزمان است و این حملات از استان ادلب صورت می‌گیرد که در اشغال این گروهک‌ها بوده و اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای از این گروهک‌ها حمایت نامحدودی دارند».
سوریه، گروهک‌های تروریستی را شریک رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این رژیم منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و همه قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند؛ قطعنامه‌هایی که بر احترام به حاکمیت سوریه و وحدت و سلامت اراضی این کشور تأکید دارد.
در بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین آمده است: «جمهوری عربی سوریه این حمله را به مثابه اعلام ورشکستی اسرائیل و اعلام شکست نقشه مخرب غرب و اسرائیل می‌‌داند و به اسرائیل در باره پیامدهای خطرناک تداوم این حملات به بهانه‌های وواهی و دروغین و حمایت این رژیم از گروه‌‌های تروریستی مسلح و اشغال اراضی عربی از جمله جولان اشغالی سوریه هشدار می‌دهد و مسئولیت این اقدامات را متوجه این رژیم می‌داند».
وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد:‌ «حملات تروریستی اسرائیل هرگز نمی‌تواند گروهک‌های تروریستی مزدور این رژیم مانند جبهه النصره، داعش و کلاه سفیدها را حمایت کند؛ گروهک‌هایی که هر از گاهی با استفاده از حملات شیمیایی ساختگی در استان ادلب به دنبال ایجاد تحریکات جدیدی هستند تا ارتش عربی سوریه را به انجام این حملات متهم کنند».
در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه تأکید دارد که این حملات اسرائیل و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه آن هرگز نخواهد توانست ارتش سوریه را از هدف ملی خود و ادامه عملیات ضد تروریستی و انجام وظایف خود بر اساس قانون اساسی در راستای مقابله با تروریست‌ها و حامیان اسرائیلی آن منحرف کند».
وزارت خارجه سوریه همچنین در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً، این شورا را در جریان مسئولیتهای خود براساس منشور سازمان ملل قرار داد و خواستار محکوم کردن این حملات شد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/701903/پدافند-سوریه-7-موشک-شلیک-شده-اسرائیلی-را-شب-گذشته-منهدم-کرد
بستن   چاپ