پیام ویژه
ثبت 112 هزار نفرساعت آموزش اچ‌اس‌یی در طرح گوره- جاسک
چهارشنبه 30 تير 1400 - 15:42:35
پیام ویژه - رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت از ارائه 111 هزار و 943 نفرساعت آموزش تخصصی اچ‌اس‌یی با توجه به نیازسنجی‌های از پیش‌تعیین‌شده و توسط شرکتهای ذیصلاح برون سازمانی و مدرسین مجرب در طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک خبر داد.

کوروش رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: این آموزش‌ها شامل موضوعاتی در زمینه‌های رانندگی تدافعی، ایمنی پیش‌راه‌اندازی (PSSR)، پیشگیری و مقابله با کرونا، ارائه کمک‌های اولیه، مدیریت ریسک، پرمیت PTW، ایمنی برق، لیفتینگ و ... بوده است.
وی درباره دیگر اقدامات انجام شده از سوی ستاد امور HSE&PD طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک عنوان کرد: بیش از 120 مانور عملیاتی با موضوعاتی نظیر ریزش ترانشه، عملیات بک‌ولد، حمل بیمار مبتلا به کرونا، وقوع سیل و زلزله، اطفای حریق، مارگزیدگی، شکستگی و تروما و ... برگزار شده است.
رضازاده ادامه داد: با توجه به همجواری قسمت‌های لایو با فعالیت‌های پرخطر باقی‌مانده از فاز ساخت و فعالیت‌های تعمیراتی پرخطر، با هماهنگی کامل با تیم بهره‌بردار خطوط لوله و مخابرات ایران و با استفاده از تجربه شرکت‌های معتبر بین‌المللی، سیستم SIMOPS اجرا شد و همچنین اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از بروز شرایط بحرانی و مقابله با تغییرات آب و هوایی با توجه به موقعیت توپوگرافی و ارزیابی ریسک مخاطرات اب وهوایی منطقه در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه می‌توان به فعالیت‌هایی مانند ایجاد سیل‌بند و هدایت آب به مسیر ایمن تخلیه و ایجاد کانال‌های هدایت سیلاب در اطراف ایستگاه‌ها اشاره کرد.
تمهیدات مقابله با کرونا
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت به ارزیابی ریسک دقیق و جامع از مسیرهای تردد از سوی شرکت‌های ذی‌صلاح و تهیه دستورعمل جامع مقابله و پیشگیری از بیماری کووید 19 و همچنین تهیه رویه بازگشت به کار پرسنل نیز به عنوان دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اچ‌اس‌یی طرح اشاره کرد و افزود: ضدعفونی و گندزدایی روزانه و مستمر اماکن کارگاهی و خوابگاهی، سرویس‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و اماکن عمومی، تهیه مستمر تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مایع و ژل ضدعفونی‌کننده، اهدای هزاران بسته بهداشتی به مردم محلی با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا در رابطه با مسئولیت اجتماعی و ایجاد حس دوستی در برابر جوامع محلی، پایش روزانه نفرات، تب‌سنجی و پالس اکسیمتری و انجام تست‌های سریع به محض ورود پرسنل و یا بازدیدکنندگان به کارگاه‌ها و تهیه پاسپورت اختصاصی کرونا به عنوان مجوز ورود به کارگاه‌ها و انجام دیگر تست‌های CBC، CRP-P، ESR به صورت هفتگی خصوصا برای نفرات بومی و انجام تست PCR برای نفرات مشکوک و علامت‌دار طبق نظر پزشک آن دسته از پرسنل که از مرخصی بازگشته‌اند نیز در این طرح به صورت مستمر اجرایی شده است.
رضازاده گفت: در این راستا تعداد خوابگاه‌ها در کمپ‌های اقامتی پیمانکاران نیز به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و همچنین حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش یافت و فضاهای مخصوص قرنطینه جهت پیشگیری از آلودگی کارگاه‌ها و ماشین مخصوص ایزوله جهت حمل و جابجایی بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به جذب پزشک، به‌کارگیری آمبولانس تیپ A و B، به‌کارگیری افسر اختصاصی کرونا در کلیه کارگاه‌ها در راستای تقویت تیم بهداشت و درمان و مدیریت بهتر کنترل ویروس کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: هزینه‌های انجام شده به منظور مقابله با کرونا در این طرح ملی با هدف جلوگیری از هرگونه توقف و تاخیر صرف شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت خاطرنشان کرد: با وجود حضور مستمر حدود 10 هزار نفر نیروی انسانی در پیک کار و همجواری با استان‌های قرمز همچون بوشهر و هرمزگان، هیچ کارگاهی به علت اپیدمی ویروس کرونا تا این تاریخ تعطیل نشده و هیچ مورد فوتی تا این تاریخ در این زمینه گزارش نشده است.
حضور مستمر کارشناسان و سرپرست اچ‌اس‌یی طرح در عملیات
رضازاده در ادامه به تهیه نرم‌افزار جامع و راهبردی اچ‌اس‌یی با ماژول‌های کاربردی و خروجی‌های مفید و اختصاص بودجه متناسب در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین تهیه و پیاده‌سازی ساختار شکست جامع اچ‌اس‌یی در راستای مدیریت بودجه این حوزه برای اولین بار در طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت عملیاتی شده و دستورعمل جامع ارزیابی عملکرد پیمانکاران و سیستم امتیازدهی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود وضعیت اچ‌اس‌یی پیمانکاران نیز تهیه شده است.
وی با اشاره به تخصیص و پرداخت معادل 60 درصد بودجه مصوب بخش اچ‌اس‌یی به پیمانکاران و مشاورین پروژه تا این تاریخ، عنوان کرد: پایش‌های خوداظهاری زیست‌محیطی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست انجام می‌شود و بودجه لازم جهت مشاور زیست‌محیطی پروژه در راستای اطمینان از انجام کلیه تمهیدات زیست‌محیطی اشاره شده در EIA پروژه تخصیص داده شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: حضور مستمر کارشناسان و سرپرست اچ‌اس‌یی طرح در کارهای عملیاتی به صورت هفتگی و مستمر جهت اطمینان از عملکرد صحیح و ابلاغ بیش از 200 صورتجلسه کارگاهی و نامه‌نگاری منجر به ایجاد بهبود در زمینه وضعیت اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل پیمانکاران و پیاده‌سازی سیستم تشویق و تنبیه در میان پیمانکاران و مشاورین جهت ایجاد حس انگیزه و رقابت در بین ایشان و همچنین ایجاد فرهنگسازی از دیگر فعالیت‌های قابل اشاره در این زمینه است.
رضازاده، کارکرد تجمعی طرح را 33 میلیون و 579 هزار و 146 نفر ساعت اعلام کرد و گفت: آمار تجمعی کارکرد پرسنل اچ‌اس‌یی حدود 616 هزار نفر ساعت بوده است و برای 303 نفر نیروی پیمانکار و 51 نفر نیروی مشاور اشتغالزایی صورت گرفته است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/702795/ثبت-112-هزار-نفرساعت-آموزش-اچ‌اس‌یی-در-طرح-گوره--جاسک
بستن   چاپ