پیام ویژه
مردان بیش از زنان مسئول گرمایش زمین هستند!
چهارشنبه 30 تير 1400 - 20:57:31
پیام ویژه - یک پژوهش نشان داده است که مردان بیشتر از زنان در گرمایش زمین نقش دارند.

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز، بر اساس یک پژوهش جدید مردان 16 درصد بیشتر از زنان مسئول گرمایش زمین و انتشار گازهایی هستند که باعث گرمای زمین شده است.
بر اساس این پژوهش هر چند مردان و زنان به شکل برابر پول خرج می کنند اما مردان وسایلی می خرند که باعث گرمایش زمین می شوند.
نویسندگان این پژوهش سوئدی گفتند که تا کنون پژوهشی درباره تفاوت میان مرد و زن در انتشار گازهایی که باعث گرمایش زمین می شوند، صورت نگرفته است اما این پژوهش می تواند منبع الهام بخشی برای تلاش ها جهت کاهش انتشار گازها برای محدود کردن بحران آب و هوا باشد.
بر اساس این پژوهش که در مجله محیط صنعتی منتشر شد و بر عادت های هزینه کردن توسط مردان و زنان مجرد تمرکز کرده است زنان بیشتر برای سلامتی،دکوراسیون منزل و لباس پول خرج می کنند اما مردان بیشتر برای سوخت و غذا خوردن در خارج از خانه و مواد الکلی و سیگار پول خرج می کنند.
این پژوهش دریافته است که هزینه کردن بر بنزین و گازوئیل خودروها بسیار متفاوت است اما انتشار گازها از غذا در میان مردان و زنان تفاوت چندانی ندارد.
نویسندگان این پژوهش بر این باورند که مصرف کنندگان فردی می توانند انتشار گازهای گلخانه ای را تا حدود 40 درصد بدون آن که زیاد هزینه کنند،کاهش دهند.
امکانات کاهش گازهای گلخانه ای در این پژوهش واضح است و نیاز به سرمایه گذاری پرهزینه ندارد مانند خرید خوردوهای برقی یا نصب پنل های خورشیدی است و این ها گزینه های دیگری برای خانواده هایی است که دغدغه آب و هوا دارند و به لحاظ اقتصادی می توان آن ها را دنبال کرد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/703041/مردان-بیش-از-زنان-مسئول-گرمایش-زمین-هستند!
بستن   چاپ