پیام ویژه
ارتقاء امنیت اجتماعی، مطالبه به‌حق مردم نیشابور
پنجشنبه 31 تير 1400 - 01:41:41
پیام ویژه - فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در رابطه با نزاع‌های اخیر که در مناطقی از نیشابور به وقوع پیوست و بعضا منجر به قتل نیز شد، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: نزاع‌های دسته‌ جمعی و هنجارشکنی‌هایی که هفته پیش در قسمت‌هایی از شهر اتفاق افتاد، چون در یک بازه زمانی کوتاه و مستمر به وقوع پیوست باعث حساسیت بیشتر شهروندان شد و خواسته و مطالبه مردم برخورد با مخلان نظم و امنیت بود.
سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده اظهار کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که از یک هفته پیش در قسمت‌های مختلف شهر نیشابور آغاز شده‌ است در واقع نوعی پاسخگویی به مطالبات به حق مردم است و اجرای این طرح با هدف رضایت‌مندی و جلب اعتماد مردم در قسمت‌های مختلف سطح شهر همچنان ادامه دارد.
وی افزود: بنا بر آمار موجود، میزان نزاع‌ها در چهار ماه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته‌است به طوری که نزاع‌های فردی 18 درصد و نزاع‌های دسته‌جمعی حدود 58 درصد کمتر شده‌ است.
سرهنگ حسینعلی‌زاده تصریح کرد: امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس و دستگاه‌های قضایی است و کسانی که خواسته‌ باشند با حرکات هنجارشکن مایه رعب و وحشت شوند و امنیت مردم را خدشه‌دار کنند برابر با قانون با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در رابطه با نزاع‌های اخیر، در یک مرحله 4 نفر و در یک مرحله دیگر هم 2 نفر دستگیر شدند ضمن اینکه تمامی کسانی که در این نزاع‌ها شرکت داشتند کامل شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در ادامه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی از یک هفته قبل در سطح شهرستان و در ساعات پایانی شب در حال اجرا است و تا کنون 1235 مورد توسط همکاران نیروی انتظامی و یا از طریق دوربین‌ها در رابطه با محدودیت تردد شبانه اعمال قانون شده‌ است همچنین در این مدت 13 نفر در خصوص سرقت و مواد مخدر دستگیر و کشف دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و یک قبضه اسلحه دست‌ساز نیز از دیگر دستاوردهای این طرح است.
وی خاطر نشان کرد: 71 دستگاه وسیله نقلیه موتورسیکلت و خودرو به دلیل انجام حرکات مخاطره‌آمیز که باعث سلب آسایش و امنیت روحی، روانی مردم شدند به صورت سیستمی و حضوری توقیف شدند.
حسینعلی‌زاده تردد با پلاک مخدوش را از جمله موارد توقیفی‌های اخیر برشمرد و گفت: بنا بر قانون، رانندگی با پلاک مخدوش جرم است و رانندگانی که با پلاک مخدوش در سطح شهر تردد داشتند، توقیف شدند و ضمن اعمال قانون، پرونده قضایی تشکیل شده و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: تمامی خوردروهای با پلاک مخدوش علاوه بر اینکه مطابق قانون توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند، هیچ گونه خدمات انتظامی نیز به این افراد داده‌ نخواهد شد مگر این که مراحل اداری و قضایی را طی کنند.
فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در خواست و توصیه‌ای که برای والدین و خانواده‌ها داریم این است که کنترل و نظارت بیشتری روی فرزندان خود داشته‌ باشند و این موارد را به آن‌ها گوشزد کنند که در رابطه با انجام حرکات هنجار شکنانه در سطح شهر و تردد در ساعات محدودیت تردد شبانه، تخلف آن‌ها چه به صورت حضوری توسط نیروهای پلیس و چه از طریق دوربین‌های سطح شهر ثبت شده و برابر قانون اقدام خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/703110/ارتقاء-امنیت-اجتماعی،-مطالبه-به‌حق-مردم-نیشابور
بستن   چاپ