پیام ویژه
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
ولایت، تضمین‌کننده احکام الهی / رسانه‌ها به تبیین جایگاه ولایت بپردازند
پنجشنبه 31 تير 1400 - 07:43:07
پیام ویژه - حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه عید قربان برای ملل مسلمان و از جمله ملت مسلمان ایران سراسر مملو از آموزه‌های دینی است، به دوره چهل رزوه عبادت حضرت موسی(ع) و معجزه شکافته شدن رود نیل و نجات مردم بنی‌اسرائیل از چنگال فرعون و ساحران و داستان شگفت‌انگیز ذبح حضرت اسماعیل توسط پدرش حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: در راه حق، همواره سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، در مسیر این رویداد سخت اجتماعی ممکن است افرادی مغلوب شوند و یا فریب بخورند و از مسیر انقلاب پیاده شوند؛ این قبیل رویدادها آموزه‌هایی است که در دهه اول ذی‌الحجه برای ما درس است.
وی وصیت‌نامه شهدا، سخنان و صبر و شکیبایی پدران و مادران و همسران شهدا را شبیه داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل عنوان کرد و افزود: آموزه این موضوع این است که به‌دنبال هر محنت و رنجی، گشایشی است.
شاهرخی اضافه کرد: بنیاد غدیر و سازمان تبلیغات اسلامی در یازده محله از شهر خرم‌آباد برنامه‌هایی دارند که جوانان و نوجوانان محلات در آن برنامه‌ها مشارکت کنند، همان‌طور که مساجد و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی برنامه‌های فرهنگی و دینی را تدارک دیدند و در چهل و دومین سالگرد برپایی اقامه نماز جمعه، ستاد نماز جمعه مرکز و شهرهای استان به همراه مؤسسات فرهنگی دینی برنامه‌های متنوع فرهنگی را تدارک دیدند که زمینه‌های خوبی برای مشارکت و معرفت‌افزایی در دهه ولایت است.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بنا به دلایلی تنگناهایی در کشور وجود دارد که معیشت عمومی مردم را دچار مشکل کرده است، به حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد تا این روزهای باقیمانده با آرامش به پایان برسد و دولت جدید روی کار بیاید.
وی با بیان اینکه دشمنی با ملت ایران زیاد است و هر جا دشمنی زیاد بود باید ملت تلاش کند تا دوستی‌ها و اتحاد افزایش یابد و باید دوستان انقلاب مجتمع و متمرکز شوند و با یکدیگر همکاری کنند و هوشیاری بیشتری به خرج دهند، اضافه کرد: در بحث قطعی آب، برق و معیشت مشکل وجود دارد اما استکبار جهانی سه هدف را دنبال می‌کند، یکی اینکه ملت را به ستوه آورد و ملت را در مقابل نظام قرار دهد سپس ملت را در برابر هم قرار دهد.
وی با بیان اینکه هدف دوم دشمن ایجاد مانع برای عدم پیشرفت کشور و هدف سوم این است که اقتصاد کشور را از هم فرو بپاشد، گفت: راه پیروزی و غلبه بر اهداف پلید دشمن اتکا به نیروهای داخلی است.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: از آنجا که رفع مشکل معیشتی مردم با مهار گرانی امکان‌پذیر است، لازم است کارهای کلانی انجام شود و این در حالیست که در مواردی کمبودی نیست ولی اجناس گران می‌شود.
شاهرخی تصریح کرد: عده‌ای سودجویی می‌کنند، عده‌ای به‌دنبال منفعت‌طلبی هستند که در این رابطه باید سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه اصناف، سازمان های امنیتی و اطلاعاتی همه باید در این ایام پای کار باشند و اجازه ندهند جنسی گران و در انبارها احتکار شود زیرا این شکل و شیوه گرانی و احتکار آسیب‌زا است.
وی تأکید کرد: همچنین تا دولت جدید کار خود را آغاز می‌کند هیچ شورا و کمیته‌ای در استان تصمیم به گران‌ کردن اجناس نکند تا دولت جدید تصمیم گیرد.
امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت سیمان اشاره کرد و افزود: در کشوری که جزء چند کشور تولیدکننده سیمان و صادرکننده این محصول است قابل قبول نیست با چند ساعت قطعی برق به یک‌باره سیمان پیدا نشود و قیمت سیمان افزوده شود و اگر انبارها جست‌وجو شود به‌طور حتم احتکار سیمان پیدا می‌شود و این‌ها تجربه شده که نیاز به اقدامات جهادی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه صبر و ثبات قدم لازم است؛ ملت ایران به‌دلیل اعتماد به امام(ره)، رهبری و به‌خاطر تقدسی که به مسیر نورانی شهدا دارند راه فضیلت و عدالت را با استقامت ادامه می‌دهند و هوشیارانه عمل می‌کنند، اظهار کرد: ملت ایران در مقابل هر بی‌نظمی می‌ایستند و هر کسی اگر اعتراضی به سازمان و بخشی دارد باید دادگستری و دیوان عدالت اداری رسیدگی کند، در کشور ما بی‌نظمی و آشوب جایی ندارد و این ملت مقاوم این مسیر نورانی امام راحل(ره) را ادامه خواهد داد.
وی یادآور شد: در جلسه روز پنج شنبه هفته گذشته به مدت پنج ساعت نتایج خوبی حاصل شد و به زودی صنایع تعطیل شده یکی پس از دیگری شروع به کار می‌کنند و یکی از کارخانه‌های بزرگ در لرستان به زودی کار خود را شروع می‌کند و اگر شروع نکند به فرد دیگری واگذار می‌شود.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/703166/ولایت،-تضمین‌کننده-احکام-الهی---رسانه‌ها-به-تبیین-جایگاه-ولایت-بپردازند
بستن   چاپ