پیام ویژه
تقویت همکاری‌ نظامی، محور گفتگوی پادشاه اردن و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
شنبه 2 مرداد 1400 - 09:53:47
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور در واشنگتن با ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار کرد.
در این دیدار، دو طرف به بررسی راه‌های توسعه مشارکت استراتژیک میان اردن و آمریکا به ویژه در دو زمینه دفاعی و امنیتی و نیز اقدامات بین‌المللی در جنگ علیه تروریسم پرداختند.
دو کشور اردن و آمریکا توافقنامه‌های مشترکی در زمینه‌های دفاعی و نظامی دارند و امان از اعضای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن است.
پادشاه اردن از ابتدای ژوئیه جاری سفر رسمی و نامحدودی را به واشنگتن آغاز کرده و در آنجا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون او و تعدادی از مقامات آمریکایی داشته است.
دیوان پادشاهی اردن در بیانیه دیگری اعلام کرد که ملک عبدالله دوم با نمایندگانی از پژوهشکده‌های مهم در آمریکا دیدار کرده و کلیه تحولات منطقه‌ای، موضعگیری‌های اردن در برابر مسایل مختلف و بحران‌های منطقه و نیز همکاری‌ها میان امان-واشنگتن را بررسی کرد.
دفتر پادشاهی اردن در بیانیه سومی نیز گزارش داد، ملک عبدالله دوم دو دیدار جداگانه نیز با دیوید مالپاس، رئیس مجموعه بانک جهانی و کریستالینا جورجیوا، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول داشت.
طبق بیانیه یاد شده، در این دیدارها اقدامات اردن در اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، بهبود محیط‌های کار و خدمات اصلی و درنهایت ایجاد توسعه با حفظ ثبات اقتصادی و حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده‌تر از کرونا بررسی شده و درباره راه‌های حمایت از نهادهای بین‌المللی اقتصاد اردن برای بهبود سریع از بحران اخیر گفتگو شد.
اردن از شرایط اقتصادی سختی در پی بحران‌های موجود رنج می‌برد، شیوع کرونا نیز باعث آغاز اقداماتی شد که به تمامی بخش‌های اقتصادی اردن ضربه زده و خسارت‌ها را چند برابر کرد.
در بخش کمک‌های ارائه شده به اردن، آمریکا حامی اصلی این کشور است، امان و واشنگتن ابتدای سال 2019 یادداشت تفاهمی را امضا کردند که بر اساس آن آمریکا تعهد داد به مدت پنج سال، سالانه مبلغ 1.275 میلیارد دلار به اردن کمک کند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/704285/تقویت-همکاری‌-نظامی،-محور-گفتگوی-پادشاه-اردن-و-رئیس-ستاد-مشترک-ارتش-آمریکا
بستن   چاپ