پیام ویژه
تحقیقات اردن درباره مرگ 2 بیمار بعد از قطعی برق/ تجمع خانواده‌های بیماران مقابل بیمارستان
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 11:10:30
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، منابع اردنی اعلام کردند، تیمی شامل پنج قاضی تحقیقات درباره قطعی برق و دو مورد فوت در بیمارستان گاردنز در امان را آغاز کردند.
پیش از این دولت از دادستانی خواسته بود تحقیقاتی در این باره انجام دهد. به گفته منابع، بیماران کرونایی در این بیمارستان بستری بودند.
رسانه‌های اردنی نیز تصاویری از تعداد زیادی از خانواده‌های بیماران در بیمارستان را که بعد از انتشار اخبار مربوط به قطعی برق در بیمارستان تجمع کرده بودند، منتشر کردند.
دولت اردن اعلام کرده که یکی از دو مورد فوتی قبل از قطعی برق و دیگری بعد از 90 دقیقه از قطعی برق بوده است.
صخر دودین، سخنگوی رسمی دولت گفت: دستگاه‌های دولتی متخصص درحال تلاش برای بررسی حادثه و دلایل و آسیب‌های ناشی از آن هستند. ما از دادستانی خواستیم تحقیقاتی را در این باره انجام دهد. مازن الفرایه، وزیر کشور و فراس الهواری، وزیر بهداشت برای یافتن دلایل حادثه وارد بیمارستان شدند. قطعی برق به دلیل مشکل اتصالی برق بوده است.
فراس الهواری گفت: دو مرگ در داخل بیمارستان رخ داد که یکی قبل از قطعی برق و دیگری بعد از قطعی برق بود. دادستانی تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است. قطعی برق موجب توقف دستگاه‌های پزشکی در بیمارستان نشده است. آنچه در بیمارستان گاردنز رخ داد ربطی به حوادث گذشته ندارد و آنچه قبلا اتفاق افتاد تکرار نخواهد شد.
پیشتر اعتراضاتی در چندین شهر اردن در اواسط مارس بعد از مرگ دست‌کم شش بیمار کرونایی در بیمارستان دولتی شهر السلط در پی کمبود اکسیژن شکل گرفت.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/705037/تحقیقات-اردن-درباره-مرگ-2-بیمار-بعد-از-قطعی-برق--تجمع-خانواده‌های-بیماران-مقابل-بیمارستان
بستن   چاپ