پیام ویژه
نماینده ولی فقیه در استان ایلام:
شرط موفقیت دولت جدید در انتخاب درست افراد است
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 11:08:11
پیام ویژه - «اله‌نور کریمی‌تبار» در مراسم جشن دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم که با حضور کارکنان سپاه امیرالمومنین (ع) برگزار شد ، اظهار کرد: اگر واقعه غدیر خم واین روز سرنوشت ساز فراموش نمی شد ، حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد و این برای ما درس است.در نظام اسلامی جاییکه لغزش اتفاق می افتد بایستی از همان ابتدا جلوی آن را بگیریم.
وی با اشاره به فضایل امام علی (ع) که در دعای ندبه آمده است گفت: مجاهدت هایی که امام علی(ع) در نبرد با مشرکین کرده بود ، باعث حقد و کینه آنان نسبت به ایشان شده بود و به علت امیال هواهای نفسانی حقیقت را کنار زدند و امامت و جانشینی آن حضرت را انکار کردند.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: منافقینی که از روز اول برای کنار زدن امام علی(ع) برنامه داشتند زمانی که امام مشغول تدفین پیامبر اکرم (ص) بود، با تطمیع و تهدید سقیفه را تشکیل دادند و جریان نفاق از همان دوران آشکار شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به پیدایش جریان نفاق در صدر اسلام گفت: در زمانی که دعوت به اسلام در مکه آغاز شد، اظهار مسلمانی نتیجه ای جز شکنجه و اذیت و آزار مشرکان را در بر نداشت ، لذا انگیزه ای برای نفاق وجود نداشت و طبیعتاً کسی که ایمان می آورد از روی خلوص نیت بود، اما در زمانیکه در مدینه حکومت اسلامی تشکیل شد افرادی به ظاهر اسلام می آوردند، چرا که برای آنان منفعت مادی داشت و جان و مالشان در امان بود.
کریمی‌تبار با طرح این سوال که چرا غاصبان حکومت امام علی(ع) از افرادی بودند که در مکه ایمان آورده و جزء مهاجرین بودند، گفت: اینها افراد زیرکی بودند و از پیشگویان یهودی شنیده بودند که پیامبری خواهد آمد و وقتی که دعوت خود را در علنی نماید ، مردم به او گرایش پیدا خواهند کرد و حکومت جهانی تشکیل خواهد داد.لذا آنها با زیرکی مصلحت را در این دیدند که با تظاهر و نفاق با پیامبر (ص) همراهی کنند و ما می بینم علیرغم اینکه برخی از آنان در میان مردم عرب به جنگاوری و خشونت مشهور بودند، هیچگاه در صحنه های خطر حضور پیدا نمی کردند و در واقع حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده بودند و در جاهای خطر امثال حضرت علی(ع) تا مرز شهادت پیش می رفتند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از نامگذاری دهه امامت و ولایت ، در خصوص وظیفه مسولان فرهنگی در مناسبت عید غدیر خم گفت: باید آنقدر در رابطه با عید غدیرخم برنامه‌های فرهنگی اجرا شود که در دنیا شیعه را غدیر خم بشناسند.
امام جمعه ایلام بر لزوم عبرت گیری از واقعه غدیرخم گفت: اگر واقعه غدیر خم را کتمان نمی کردند و این روز سرنوشت ساز فراموش نمی شد ، حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد و این برای ما درس است.در نظام اسلامی جاییکه لغزش اتفاق می افتد بایستی از همان ابتدا جلوی آن را گرفت.
کریمی تبار با اشاره وجود خطر نفاق در جامعه امروز ، تصریح کرد: در دوره جدید ریاست جمهوری، نیروهای حزب الهی باید مراقب افرادی که به فکر منافع خود و به دنبال تصاحب مناصب سیاسی و دولتی هستند، باشند و فریب نفاق آنها را نخورند.
وی شرط موفقیت دولت جدید را در انتخاب درست افراد دانست و گفت: کارگزاران نظام باید کسانی باشند که با تمام وجود وایتمدار ، متعهد و متخصص باشند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/705042/شرط-موفقیت-دولت-جدید-در-انتخاب-درست-افراد-است
بستن   چاپ