پیام ویژه
/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
جهاد دانشگاهی پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ
شنبه 9 مرداد 1400 - 07:58:58
پیام ویژه - وحید جوانبخت در گفت و گو با ایسنا درباره خدمات جهاد دانشگاهی در چهار دهه گذشته، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد و پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ با تعامل سازنده در عرصه های مختلف است.
وی افزود: در سال های بعد از تشکیل این نهاد، با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه ها، ایجاد و گسترش تشکیلات آموزشی براساس قوانین و مقررات آموزش عالی جزء وظایف این نهاد قرار گرفت و در این راستا و به منظور تحقق بخشیدن به این وظیفه، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی جهاددانشگاهی تأسیس شدند.
جوانبخت در توضیح شکل گیری مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، گفت: این مرکز نیز باتوجه به مجموعه تجارب و پتانسیل‌های موجود در سال 1372 مجوز وزارت علوم را دریافت کرد و اولین موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی در سطح استان شد که با بهره مندی از فضای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مناسب و مجهز، سعی در ارتقا شاخص های کمی و کیفی خود در راستای خدمات به دانشجویان دارد.
رئیس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، مهم ترین دستاوردهای شاخص موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان را، رشد شاخص های کیفی آموزشی و فرهنگی مورد تایید سازمان های نظارتی دانست و تاکید کرد: تقویت چشمگیر پژوهش های مورد نیاز جامعه صنعت محور و انتشارات مقالات علمی پژوهشی از مهم ترین دستاوردهای این موسسه در سال های اخیر است.
وی میزان تعامل موسسه جهاد دانشگاهی اصفهان با مسئولان استانی و کشوری را ضروری دانست و گفت: توجه به تعامل بیشتر موسسه با مسئولان استانی باعث جلب نظر آنان و واگذاری مسئولیت های مختلفی به موسسه از جمله مشارکت در امور فرهنگی و پژوهشی شده است.
رئیس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان، در پاسخ به اینکه مهم‌ترین طرح‌های آینده موسسه با توجه با شرایط ویژه کشور در پاسخگویی به نیازهای استان یا سطح جامعه چیست؟ تصریح کرد: مهم ترین طرح آینده موسسه تمرکز بر اخذ رشته های نیاز محور و نیز سوق دادن بخش ویژه ای از فعالیت های اعضا به امور پژوهشی مورد نیاز جامعه و صنعت است.
جوانبخت ادامه داد: همچنین ایجاد فضای تعامل و مشارکت در بین کارکنان و دانشجویان و کارکنان در جهت پیشبرد اهداف عالی دانشگاه اسلامی فعال از مهم ترین اولویت های موسسه است که مدنظر قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در امر پژوهش فعال سازی اعضای هیات علمی با ایجاد بسترهای لازم از جمله تعامل سازنده با سازمان ها و صنایع مختلف و همچنین فراهم کردن مشوق های لازم ضروری است.
رئیس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان تاکید کرد: با رویه حاضر نتایج قابل قبول نسبت به روندهای قبل حاصل شده و قطعاً اتخاذ رویکردهای تعامل محور و پیگیری مستمر امر پژوهش کاربردی از مهم ترین نیازهای جامعه و زمینه ساز حرکت به سمت تولید و اشتغال خواهد بود.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/708831/جهاد-دانشگاهی-پیشگام-در-توسعه-علم،-فناوری-و-فرهنگ
بستن   چاپ