پیام ویژه
چه زمانی کارمان به اورژانس اجتماعی می‌افتد؟
شنبه 9 مرداد 1400 - 07:55:45
پیام ویژه - سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اهمیت شکل‌گیری اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: از ویژگی‌های این اورژانس تخصصی بودن، بموقع بودن عملکرد و در دسترس بودن است. این بخش قصد دارد مداخلات روانی - اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی، در کنار این مداخلات قرار داده و جایگزین کند.
وی افزود: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی برای آحاد جامعه، هدف کلی اورژانس اجتماعی است.
این مسئول با بیان اینکه برنامه این اورژانس، تلفیقی از مداخله در بحران، خدمات سیار و خط 123 است، تصریح کرد: افرادی که قصد خودکشی دارند و یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد، کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، جامعه هدف اورژانس اجتماعی هستند و تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرند.
حسینی با بیان اینکه در صورت تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی و گزارش موارد مربوط به گروه‌های هدف، خودروهای خدمات سیار به محل مربوطه اعزام خواهد شد، ادامه داد: تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی که متشکل از روان‌شناس و مددکار است، بعد از اعزام به مکان گزارش شده، به ارائه خدمات می‌پردازند و در صورت نیاز به خدمات بیشتر، مددجو به مراکز مداخله در بحران ارجاع داده می‌شود تا از خدمات مددکاری، روان‌شناختی، حقوقی، نگه‌داری و ... بهره‌مند شود.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز اورژانس اجتماعی و پنج خودروی خدمات سیار در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، خرم‌دره و طارم به‌ صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات بوده و خط 123 نیز به صورت شبانه‌روزی در دسترس همه مردم استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده موارد مربوط به همسرآزاری، کودک‌آزاری، خودکشی و فرار، با خط 123 تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند. البته باید به این نکته توجه داشت که هویت فرد تماس‌گیرنده با خط 123 فاش نخواهد شد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/708836/چه-زمانی-کارمان-به-اورژانس-اجتماعی-می‌افتد؟
بستن   چاپ