پیام ویژه
/جهاددانشگاهی نماد عبور از موانع یا باور توان ایرانی/
رئیس جهاددانشگاهی یزد: جهاددانشگاهی الگوی موفق تبدیل محدودیت‌ها به فرصت است
شنبه 9 مرداد 1400 - 08:13:19
پیام ویژه - «فاطمه سعادتجو» در آستانه چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: محدودیت‌ها همواره چالش نبوده بلکه می‌توانند در مواقعی فرصت تلقی شوند همانگونه که جهاددانشگاهی در این سال‌ها با تکیه بر دانش بومی سعی در رفع مشکلات موجود به ویژه مسائل فناورانه جهت حل بخشی از مشکلات کشور کرده است.
وی افزود: در همین راستا نیاز به تولید یا بومی‌سازی دانش است که از طریق جذب افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی مرتبط و در اختیار گرفتن آزمایشگاه‌ها و تجهیزات لازم و تکیه بر توان علمی اعضا می‌توان به این مهم رسید.
وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: لازم است تا واحدهای جهاددانشگاهی به تنهایی یا با هم افزایی بین واحدی در صورت داشتن وجوه مشترک دانشی، جهت‌گیری کنند و طبیعی است که این هم‌افزایی، سرعت تولید دانش را افزایش داده و از هدررفت سرمایه‌های مادی و معنوی خواهد کاست.
سعادتجو تاکید کرد: حذف موانع موجود در این مسیر می‌تواند با وضع آیین‌نامه‌ها و کنترل و پایش فرایندهای درون و بین حوزه‌ای محقق شود.
این مسئول در ادامه به مهم‌ترین دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی این واحد سازمانی در حوزه‌های فعالیت این نهاد اشاره و از آن جمله به تولید انواع قطعات عایق و نسوز و قطعات ویژه سرامیکی و ارائه خدمات تخصصی نوین در خصوص پوشش‌های سرامیکی، انعقاد قرارداد با یکی از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی جهت تولید رنگ‌های گیاهی در محصولات مربوطه اشاره کرد.
وی از تعامل خوب این واحد سازمانی‌ با مسئولان استانی و کشوری اشاره و در این باره گفت: همراهی سازمان مدیریت در ارسال و پیگیری درخواست بودجه این سازمان، پیگیری درخواست بودجه و حمایت از طریق نماینده اردکان جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت در این شهرستان و نیز انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با ادارات و سازمان‌ها و آموزش بیش از هفت هزار و 500 نفر از کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها در دوره‌های آموزشی از جمله این تعاملات بوده است.
سعادتجو با اشاره به برخی طرح‌های آینده این واحد سازمانی با توجه با شرایط ویژه کشور در پاسخگویی به نیازهای استان و کشور، از مهمترین این طرح‎ها را تولید دانش فنی ساخت کاتالیست مونولیت، تولید لاینرهای سرامیکی و پوشش سرامیکی ایمپلنت‌های دندانی و پروتزهای استخوانی بیان کرد.
وی همچنین از تلاش این سازمان برای تولید رنگدانه گیاهی در مقیاس پایلوت نیمه صنعتی با کیفیت ثابت خبر داد و گفت: راه اندازی مرکز آموزش ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در پاسخ به نیاز صنایع و شرکت‌های صنعتی و راه اندازی آکادمی کسب و کار با توجه به نیاز صنایع و شرکت‌ها به نیروی ماهر آموزش دیده در سطح تکنسین، کارشناس و مدیران حرفه‌ای از دیگر طرح‎های مهم آینده این سازمان است.
سعادتجو راه‌اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت و راه‌اندازی مرکز پزشکی نوین با امکانات تشخیص زودهنگام سرطان روده و پستان و نیز درمان زخم پای دیابتی را هم از برنامه‌ها مهم در دست پیگیری این سازمان برشمرد و با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای بالای جهاددانشگاهی در سراسر کشور، بر لزوم اعتماد سایر دستگاه‌ها و نهادها اعم از بخش دولتی، عمومی و خصوصی به این توانایی‌ها جهت رفع مشکلات و نیازهای جامعه در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/708860/رئیس-جهاددانشگاهی-یزد--جهاددانشگاهی-الگوی-موفق-تبدیل-محدودیت‌ها-به-فرصت-است
بستن   چاپ