پیام ویژه
شهردار تهران خبر داد
صرف 600 میلیارد تومان هزینه برای انتقال خط راه آهن به زیر زمین
شنبه 9 مرداد 1400 - 21:52:34
پیام ویژه - شهر: شهردار تهران با بیان اینکه 600 میلیارد تومان هزینه شد تا راه آهن به زیر زمین برود، گفت: هرچند مناطق 17 و 18 تحت تاثیر راه آهن شکل گرفتند، اما تردد، بوق و لرزش قطار آسایش را از مردم سلب کرده بود.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که عصر امروز شنبه 9 مرداد 1400 برگزار شد، با تبریک عید غدیر و ولادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: افتخار داریم که از کسی پیروی می کنیم که در 1400 سال پیش در فرمانی به مالک به نکاتی اشاره می کند که سرلوحه شعارهای انسانی دنیا قرار گرفته است.
او ادامه داد: حضرت علی(ع) به مالک هشدار می دهد که به سرزمین کهنی به نام مصر می روی و مردمی که در این سرزمین حضور دارند یا در خلقت و یا در دین با تو برابرند. چیزی که امروزه تحت عنوان حقوق بشر و برابری از آن یاد می شود.
شهردار تهران گفت: امروز یکی از طولانی ترین محورهای طراحی های شهری را افتتاح می کنیم که از سال های 82 زمزمه این اتفاق آغاز شد و قرار بود از محل بارگذاری، هزینه آن تامین شود.
حناچی با بیان اینکه حدود 600 میلیارد تومان هزینه شد تا راه آهن به زیر زمین برود، عنوان کرد: هرچند مناطق 17 و 18 تحت تاثیر راه آهن شکل گرفتند، اما تردد، بوق و لرزش قطار آسایش را از مردم سلب کرده بود. در این دوره تلاش کردیم چند کار را به موازات هم انجام دهیم. ابتدا توافق با راه آهن انجام شد و با این توافق نامه مسیر باز شد.
شهردار تهران ادامه داد: در کمیسیون ماده 5 این طرح به تصویب رسید و در ابتدای سال کلنگ آن را به زمین زدیم و از بین 120 شرکت داخلی و خارجی طرح برنده برای اجرا انتخاب شد.
حناچی اضافه کرد: امروز فاز یک این پروژه به بهره برداری رسیده و این محور بزرگترین خدمتی است که به مردم می توان ارائه کرد. باید کیفیت منطقه را ارتقا داد و برای تاثیرات بعدی باید شرایط را فراهم کنیم و مرحله بعدی توجه به جداره های کناری آن است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه در این دوره با بسیاری از دستگاه ها تعامل کردیم، توضیح داد: اخیرا درباره تملک و ساخت یک پارک با وزارت نیرو به توافق رسیدیم. پارکی در جنوب میدان آزادی که بیش از یک هکتار خواهد بود. 
او تاکید کرد: در این دوره توجه به مناطق جنوبی را بیشتر کردیم و نسبت اختصاص بودجه شمال به جنوب که در گذشته 55 به 45 درصد بود را برعکس کردیم. همچنین در منطقه 18 یکی از بزرگترین بیمارستان های کودکان با 30 هزار متر مربع آماده افتتاح است و به واسطه این اقدام انشعابی از خط 3 مترو برای اتصال به این بیمارستان انجام می شود. چرا که اگر منتظر ساخت خط 11 برای منطقه 17 و 18 باشیم شاید حدود 10 سال طول بکشد.
حناچی افزود: امیدواریم با پیگیری شورا و شهرداری جدید این نگاه ادامه پیدا کند. چرا که این نگاه و اقدامات نتیجه یک تغییر نگرش برای بالا بردن کیفیت زندگی و کالایی نشدن شهر است.
حناچی گفت: این مهمترین طرح عمرانی ما بود و طرح های دیگری مانند سفره پیاده میدان امام خمینی (ره) و ساختمان بلدیه نیز در دست اجرا است.
او با تاکید بر اینکه شهر اینگونه متعادل خواهد شد، یادآور شد: بااین نگاه شهر بهتر، مردم آرامتر و خدمات مناسب تری خواهیم داشت.
شهردار تهران درباره اعتراض برخی از اهالی درباره ممنوعیت ساخت و ساز در اطراف طرح گفت: طبق قانون تا 35 متر حریم راه آهن است و بنا به برخی دستورالعمل ها حتی 100 متر حریم نیز در نظر گرفته شده اما در منطقه ای مانند 18 تراکم جمعیتی و مسکونی مشکل ایجاد می کند و باید این مسأله را تعدیل کرد.
حناچی گفت: به همین جهت این موضوع را به دولت ارجاع دادیم تا حریم را برداریم و بر مردم آسانتر بگیریم و در دولت جدید نیز این کار تعقیب می شود و راه آهنی که روزگاری باعث آزار مردم بود به موتور محرک و توسعه منطقه تبدیل می شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/709381/صرف-600-میلیارد-تومان-هزینه-برای-انتقال-خط-راه-آهن-به-زیر-زمین
بستن   چاپ