پیام ویژه
استاندار زنجان تاکید کرد
معرفی رعایت‌نکنندگان پروتکل‌های بهداشتی به قوه قضاییه
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 17:59:11
پیام ویژه - فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (10 مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه طبق گفته معاون وزارت بهداشت، متاسفانه استان زنجان پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، با همکاری نیروی انتظامی و بسیج باید از افرادی که در معابر عمومی ماسک نمی‌زنند، تست کرونا بگیرند و در صورت مثبت شدن تست، بلافاصله وی را قرنطینه کرده و اسامی این افراد به قوه قضائیه معرفی شود.
وی با بیان اینکه افراد بالای 70 سال که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند بدانند درگیر و گرفتار بیماری کرونا خواهند شد، افزود: در صورت ابتلا به کرونا این افراد خود مسئول هستند.
این مسئول با اشاره به عملکرد خوب استان زنجان در زمینه واکسیناسیون، تولید ماسک، موادضدعفونی‌کننده و صادر کردن روزانه 7 تن مواد اولیه تولید ماسک به سایر استان‌ها، تصریح کرد: تاکنون از 310 هزار نفر (به ازای هر یک هزار نفر از 369 نفر) در استان زنجان تست کرونا گرفته شده و در این زمینه از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم و مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌ایم.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه برخی از افراد قصد تمکین از پروتکل‌های بهداشتی را ندارند و جان مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: برای بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان، شناسنامه درست کرده‌ایم که نحوه ابتلا افراد و مشخصات آنان مشخص است.
حقیقی با بیان اینکه بزرگ‌ترین وظیفه کنونی در قرارگاه امنیتی، نظارت بر اجرای میدانی مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا توسط فرمانداران است، اظهار کرد: اصناف و مشاغل از هر قشری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یا به افراد پرخطر که ماسک نمی‌زنند، خدمات ارائه می‌کنند، باید به مراجع قضایی معرفی شوند.
وی با تاکید بر اجرای دقیق طرح محدودیت تردد شبانه و ورود پلاک‌های غیربومی به شهرستان‌های قرمز استان زنجان، افزود: در وضعیت قرمز، ادارات با یک سوم ظرفیت باید فعال باشند و حراست‌ها مسئول نظارت بر اجرا هستند و حراست کل نیز مسئولیت نظارت بر عملکرد حراست‌های ادارات استان را دارد.
این مسئول در رابطه با لزوم تغییر رنگ مناطق با پوشش کم در نقشه واکسیناسیون استان زنجان، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر مناطق قرمز و سیاه در نقشه واکسیناسیون به رنگ زرد تبدیل و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.
استاندار زنجان با اشاره به مصوبات ایام محرم و لزوم اجرای دقیق آن‌ها، گفت: مصوبات ایام محرم باید به همه ادارات و هیئات مذهبی بزرگ و غیره ابلاغ شود.
حقیقی با تاکید بر بازرسی و نظارت روزانه مسئولان از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناطق مشخص شده و ارائه گزارش، اظهار کرد: فرمانداران وظیفه دارند کسانی که تجمع می‌کنند را، همراه با تست کووید - 19 به قوه قضاییه معرفی کنند، زیرا کسانی که تجمع می‌کنند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و هرکس سرخود نباید تجمع داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید با قدرت و قوت جان مردم را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان باید طی 24 ساعت، آمارهای را بازبینی کرده و آمار واقعی از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان ارائه کند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/710025/معرفی-رعایت‌نکنندگان-پروتکل‌های-بهداشتی-به-قوه-قضاییه
بستن   چاپ