پیام ویژه
رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی تاکید کرد:
ورود علمی بسیج اساتید به مشکل بحران آب
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 17:57:46
پیام ویژه - رضا محمدی روز یکشنبه، 10 مرداد ماه در نشست تخصصی پیرامون مسائل آب و محیط زیست که با حضور اساتید و مدیران حوزه‌ی آب در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: طبق اساسنامه‌ی موجود، یکی از مهمترین ماموریت های بسیج اساتید پیگیری و ورود علمی به مسائل کشوری است که بسیج اساتید به عنوان بازوی تخصصی و علمی اقشار بسیج باید در ورود به مباحث علمی پیشگام باشد.ب
وی ادامه داد: بسیج اساتید مباحث و مشکلات علمی را در اولویت قرار داده و با تأسیس مرکز اندیشگاه استانی به عنوان مرکز رسیدگی به مشکلات و ارائه‌ی راه حل در سراسر کشور فعال بوده و ریشه‌یابی و مسئله‌یابی مسائل مختلف را بر عهده دارد که بسته های پیشنهادی جهت مطالبه گری و حل مشکلات استانی را آماده و در اختیار دولت جدید قرار خواهد داد.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در گام دوم به هفت مورد اشاره کرده که یکی از آنها پژوهش و فناوری است و بسیج اساتید باید به عنوان قشر پیشرو در این زمینه حضور داشته و بیانیه‌ای گام دوم را به گفتمان تبدیل کند.
رئیس بسیج اساتید آذربایجان شرقی افزود: رهبر معظم انقلاب در گام اول، انقلاب اسلامی را ارزیابی و در گام دوم به عنوان یک سند راهبردی، پیشنهاداتی را در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سبک زندگی ارائه داده که با ورود معاونت علمی پژوهشی و توسط اندیشگاه های استانی، معضلات را به گفتمان تبدیل و مطالبه گری را تعطیل نخواهد کرد.
وی با تشریح نمونه‌ای از این مطالبه گری یادآور شد: در انتخابات سال جاری، رسانه های خارجی به دنبال مشارکت حداقلی مردم بودند اما بسیج اساتید، چهار ماه قبل از انتخابات، فعالیت های خود را در بحث مشارکت حداکثری متمرکز کرده و به نتایج خوبی نیز رسید.
محمدی در رابطه با بحران آب متذکر شد: بحران تنش آب یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از مناطق کشور ما با آن درگیر خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مباحث روز کشور از جمله بحران آب، راهکارهایی را ارائه داده که اگر مورد توجه واقع می‌شد، با این تنش مواجه نبودیم، پس در برخی از عرصه های کشور، کم کاری هایی وجود دارد که باید برطرف شود.
رئیس بسیج اساتید آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: نهضت استانی بسیج به عنوان مجموعه‌ای از افراد متخصص، رفع کم کاری های حوزه‌ی بحران آب را در ساختار خود داشته و به دنبال ارائه‌ی راه حل های موثر و مناسب است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/710027/ورود-علمی-بسیج-اساتید-به-مشکل-بحران-آب
بستن   چاپ