پیام ویژه
هشدار درباره عواقب هر گونه فشار بر ایران
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 18:53:53
پیام ویژه - ایسنا/ پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی تصریح کرد، رئیس جمهور بایدن به دنبال افزایش فشار بر ایران برای بازگرداندن این کشور به تعهدات برجامی است اما اذعان کرد، هر اقدامی در این راستا می‌تواند تنش‌ها میان دو تهران و واشنگتن را تشدید کند.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش پایگاه خبری هیل، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در اثنای وقفه ایجاد شده در مذاکرات هسته ای در وین فشارها بر ایران را افزایش دهد اما محاسبات داخلی در تهران، ارزیابی در این زمینه را دشوار کرده است.
هیل در ادامه گزارش داد: ظاهرا گزینه‌هایی که روی میز آمریکا قرار دارد شامل تشدید محدودیت‌های صادرات نفت ایران و وضع تحریم‌های جدید بر برنامه‌های موشکی و پهپادی این کشور می‌شود اما این اقدامات احتمالاً تنش‌ها را در بحبوحه تلاش‌های چندین ماهه برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تشدید خواهد کرد.
این پایگاه خبری همچنین به نقل از یک کارشناس مسائل ایران در گروه بین الملل بحران افزود: به نظر می رسد که سران ایران در حال بررسی این مهم هستند که یا در ازای رفع سریع تحریم ها به برجام بازگردند یا اینکه به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه دهند تا بتوانند امتیازات مورد نظر از غرب را به دست آورند.
در عین حال، رابرت آینهورن عضو ارشد اندیشکدن بروکینگز در زمینه کنترل تسلیحات و عدم اشاعه معتقد است که تهران و واشنگتن احتمالا پس از برگزاری مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به مذاکرات وین بازمی گردند اما به طور قطع با اختلافات اساسی مواجه خواهند بود.
وی در این باره گفت: ازسرگیری مذاکرات قطعی است اما مشخص نیست که آیا رایزنی ها بی دردسر و مانع ادامه خواهد یافت یا خیر. رئیس و همچنین اغلب مقامات ایرانی به روشنی مشخص کرده اند که حتی اگر برجام بازگردانده شود آنها هیچ منفعتی در مذاکرات بر سر موضوعات دیگر ندارند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/710068/هشدار-درباره-عواقب-هر-گونه-فشار-بر-ایران
بستن   چاپ