پیام ویژه
طراحی بسته بندی با جدیدترین نرم افزارها!
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 18:56:50
پیام ویژه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: دنیایی که در آن زندگی می کنیم پر از طرح، نقش و رنگ های گوناگون است. فرض کنید اگر قرار بود در دنیایی سیاه و سفید زندگی میکردیم، طبیعتا تحمل چنین دنیایی کار بسیار سختی میشد. موضوع طراحی یکی از مهم ترین مواردی است که در همه جا و همه چیز استفاده میگردد. هدف اصلی از طراحی انتقال بهتر پیام به مخاطبان میباشد. هر یک از پروژه هایی که توسط طراح های گرافیکی به چشم میخورد دارای یک پیام و مفهموم خاص میباشد که هدف اصلی آن انتقال پیام با اشکال هندسی به افراد جامعه است.
طراحی
از علل اهمیت طراحی مخصوصا در دنیای کنونی که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن در پیش است میتوان به عوامل زیر اشاره کرد:
طراحی گرافیکی موجب افزایش فروش میشود. یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش فروش محصولات میگردد، طراحی های گرافیکی حرفه ای میباشد. اگر طراحی محصولات به صورت حرفه ای انجام گیرد نشان دهنده کیفیت یک محصول در نظر مخاطبین است. طراحی باعث برندسازی میشود. زمانی که بخواهید یک محصول و کالا را به دیگران در سطح بازار بشناسانید می بایست جلب اعتماد کنید که چنین امری فقط با طراحی انجام پذیر است و هنگامی که برند شما در ذهن مشتریان ثبت گردد، با فروش بی سابقه ای از محصولاتتان روبرو خواهید شد. طراحی گرافیکی موجب زیبایی جعبه و کارتن بسته بندی میشود. در اولین برخورد با یک محصول، چیزی که بیشتر جلب توجه میکند بسته بندی آن است. تولید یک بسته بندی جذاب و کاربردی باعث افزایش فروش محصولاتتان میگردد. بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات
دانش طراحی در زمینه های مختلف به کار گرفته میشود. به عنوان مثال طراحی شرکتی، که برای لوگو و برند تجاری یک کسب وکار استفاده میشود، طراحی محیطی که شامل علائم بصری در محیط اطرافمان میگردد مثلا علائم موجود در جاده ها و نقاشی هایی که بر روی دیوارها در سطح شهر مورد استفاده قرار میگیرد، طراحی های روی جعبه های کارتنی و مقوایی و دیگر انواع طراحی های گرافیکی که انجام میشوند.

پیام ویژه

در این مقاله میخواهیم درباره طراحی بسته بندی سخن بگوییم. موقع خرید یک کالای جدید، نوع بسته بندی و پوستری که روی آن به چاپ رسیده است توسط طراحان بسته بندی انجام می گیرند.
اول از همه باید بدانید که بسته بندی چیست؟
بسته بندی تلفیقی از تعامل حواس از جمله: بینایی، لامسه و در برخی موارد شنوایی را شامل میشود و القای یک حس دلنشین و خوب از تمامی این حواس توسط پک کالا موجب میشود که نظر مشتری نسبت به محصول جلب گردد و به خرید ترغیب شود.
داشتن یک راه و مسیر روشن برای تولید و طراحی بسته بندی میتواند تا حد زیادی کمک کننده باشد و شما را از سردرگمی انتخاب طراحی برای محصولات خود رها کند.
از خودتان بپرسید که چه محصولاتی می فروشید؟ پاسخ به این سوال بسیار آسان بوده و نیازی به فکر کردن هم ندارد. با توجه به کسب وکاری که دارید قطعا میدانید که چه کالاهایی قرار است تولید نمایید. برای مثال اگر قرار است کالاهای ظریف و شکننده تولید نمایید باید از بسته بندی های محکم و با دوام استفاده کنید.
سوال بعدی این است که قرار است این کالاها توسط چه کسانی خریداری شوند؟ باید بدانید کالاهایی که به تولید میرسند چه نوع مشتریانی دارند مثلا طرف حساب شما یک آقا است یا یک خانم؟ آیا قرار است کالای مدنظر شما توسط کودکان مورد استفاده قرار گیرد یا خیر؟ بسته بندی کالا باید از دیدگاه مصرف کنندگان آن محصول جذاب و خواستنی باشد. توجه کردن به سلیقه و ویژگی هایی مشتریانی که محصولات برایشان تولید میگردد بسیار مهم است.
یا مثلا کالای شما قرار است از چه طریقی به مشتریان عرضه شود؟ بسته بندی محصولاتی که قرار است درون سوپر مارکت ها و فروشگاه ها به فروش برسد یا اینکه توسط فروشگاه های آنلاین و اینترنتی به دست مشتری برسد بسیار با یکدیگر متفاوت اند. باید دقت داشته باشید که وجود فضاهای خالی درون بسته بندی های ارسالی موجب تکان خوردن کالاهای درونی شده و به محصول آسیب میرساند.
با پاسخ دادن به این سوالات میتوانید تا حد زیادی تصمیم درستی درباره انتخاب بسته بندی و طراحی آن بگیرید که گرفتن یک تصمیم درست برای کسب و کار شما سرنوشت ساز است.
بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه
در این قسمت مقاله میخواهیم درباره نرم افزارهایی که میتوان یک طراحی جذاب و منحصر به فرد را برای بسته بندی طراحی کرد معرفی کنیم و درباره هر یک توضیحاتی را ارائه دهیم .
نرم افزارهای مطرحی که میتوان به آنها اشاره کرد شامل : فتوشاپ(photoshop)، ایلاستریتور(illustrator)، کورل(corel draw)، تی ری دی مکس ((3D max، افتر افکت (after effect) میباشند. اگرچه نرم افزارهای دیگری نیز در این زمینه بسیار اند اما ما به چند مورد معروف از آنها اشاره کردیم.
فتوشاپ
این نرم افزار پیشینه بسیار قدیمی دارد و توسط شرکت adobe تقریبا از سال 1988 فعالیت خود را آغاز کرده است و در طی سالیانی که وجود دارد همواره تغییرات زیادی داشته و آپدیت های جدید ارائه کرده است. این نرم افزار از مناسب ترین و اصلی ترین ها در امور طراحی گرافیکی به شمار میرود.
ایلاستریتور ((illustrator
نرم افزار ایلاستریتور یکی دیگر از نرم افزار های محبوب طراحان است که توسط شرکت adobe وارد بازار شده است. درست است که شرکت ادوبی نرف افزارهای زیادی را طراحی کرده است اما هیچ یک از آنها نسبت به یکدیگر برتری ندارند و به صورت مکمل استفاده میشوند و کسانی که با نرم افزار فتوشاپ کار کرده اند یادگیری illustrator برایشان راحت تر است. ایجاد موشن های حرکتی، طراحی تصاویر سه بعدی و دو بعدی، از دست ندادن کیفیت تصاویر در هیچ سایزی، تبدیل تصاویر پیکسلی به وکتور از مزایای نرم افزار ایلاستریتور است.
کورل (corel draw)
نرم افزار کورل که برای شرکت کورل میباشد یکی از مناسب ترین نرم افزارها برای طراحی های صنعتی همانند: طراحی پوستر، تابلوسازی، چاپخانه ها و شرکتهای تبلیغاتی است. اکثر طراحان در حوزه صنعتی از این نرم افزار در کنار پلت فرم های دیگر استفاده میکنند.
3D Max
طراحانی که یکبار با نرم افزار 3D Max کار کرده اند برای طراحی های سه بعدی تصاویر خود سراغ نرم افزارهای دیگر نمی روند. کمپانی سازنده این نرم افزار شرکت Auto desk میباشد. از 3D Max در ساخت تصاویر سه بعدی، تیزرهای تبلیغاتی، ساخت جلوه ای ویژه و ساخت بازی های کامپیوتری استفاده میکنند که حتی میتوان در طراحی های نقشه های معماری و ساختمانی بهره گرفت.
افتر افکت (After effect)
یکی دیگر از نرم افزارهایی که توسط شرکت adobe در اختیار کاربران قرار گرفته است، نرم افزار افتر افکت میباشد که این نرم افزار برای ساخت موشن های گرافیکی و جلوه های ویژه و در زمینه هایی برای طراحی تیزرهای تبلیغاتی و تیتراژهای سینما و تلویزیون نیز بسیار دیده میشود. یکی از دلایل گسترش و کاربردی بودن نرم افزار افتر افکت، وجود پلاگین های متعدد است که افکت پذیری این نرم افزار را بالا برده است.
تا اینجای مقاله درباره اهمیت طراحی و نرم افزارهای نوین در این حوزه سخن گفتیم و سعی کردیم اطلاعات مفید و جامعی را در اختیار تولیدکنندگان برای طراحی بسته بندی و مشتریان از فرآیند یک طراحی مناسب قرار دهیم.
بیشتر بدانید: سفارش جعبه و کارتن بسته بندی
طراحی کارتن و جعبه مقوایی

پیام ویژه

این روزها مردم بیشتر به محیط زیست اهمیت میدهند و در نتیجه بسته بندی های نامهربان با طبیعت و غیر ضروری را نمیپذیرند. با توجه و آگاهی داشتن نسبت به این موضوع کارتن سازی هایی که کم ترین دور ریزها را در تولید جعبه و کارتن دارند، محبوبیت بسیار زیادی میان مشتریان و تولید کنندگان کسب میکنند.
کارتن و مقوا به دلیل آنکه متریال اصلی آنها بر پایه کاغذ میباشد رنگ پذیری بهتری نسبت به سایر بسته بندی ها دارند. طرح هایی که بر روی جعبه های کارتنی و مقوایی درج میگردد همگی توسط طراحان انجام میگیرد و با دستگاه های چاپ در کارتن سازی، بر روی بسته بندی درج میشود.
در اکثر موارد پک های کارتنی و جعبه های مقوایی را با چاپ فلکسو و افست روانه بازار میکنند. چاپ فلکسو یک چاپ ساده است که دارای یکسری محدودیت در طرح و رنگ میباشد که برای محصولات صادراتی خیلی دیده نمیشود.
چاپ افست با فرآیند لمینت از متداول ترین چاپ هایی است که برای محصولات صادراتی استفاده میگردد. لمینت فرآیندی است که در طی آن طرح اصلی بر روی کاغذ چاپ گشته و پوستر تولید شده روی ورق کارتنی با دستگاه های مخصوص چسبانده میشود که در مراحل پایانی کار وارد دستگاه برش و کات شده و جعبه شما آماده است.
نداشتن محدودیت در طرح و رنگ و شفافیت تصاویر طراحی شده و در کنار اینها داشتن ویژگی هایی همچون: طلاکوبی، یووی، سلفون، برجسته سازی و غیره از دیگر عوامل، استفاده زیاد این چاپ در بسته بندی های صادراتی است.
آوین پک
کارتن سازی آوین پک با تکیه بر دانش روز دنیا و با داشتن گروه تولیدی مجرب و با تجربه در تولید انواع بسته بندی های محصولات صادراتی و داخلی فعالیت خود را آغاز کرده و با جلب نظر مشتریان در حال سپری کردن پله های ترقی میباشد. طراحان این مجموعه با ایده های بکر و ذهنی خلاق و خوش فکر با استفاده از مدرن ترین نرم افزارها و پلت فرم های مخصوص در این زمینه، طراحی های خارق العاده و جذابی را برای انواع بسته بندی محصولات خلق میکنند. شما عزیزان میتوانید با بازدید از سایت در بخش نمونه کارها تلاش این گروه از مجموعه را مشاهده نمایید و در صورت تمایل برای ثبت سفارشات خود اقدام کنید.
راه های ارتباطی با ما:
تلفن ثابت: 91001919_026
واتساپ: 09125602785

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/710071/طراحی-بسته-بندی-با-جدیدترین-نرم-افزارها!
بستن   چاپ