پیام ویژه
رتبه سوم علوم انسانی کنکور 1400:
موفقیت در گرو انگیزه و تلاش فردی است
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 09:37:44
پیام ویژه - در شرایطی که نیاز جامعه به کسب فن و مهارت بیش از پیش احساس می‌شود، نگرانی و دلهره در بین داوطلبان در راستای توفیق ورود به دانشگاه و بهره‌مندی از ابزار و امکانات کمک آموزشی نیز دغدغه خانواده‌هاست، اما رتبه سوم علوم انسانی کنکور 1400 از شهرستان شاهین‌شهر و میمه نگاهی متفاوت را برای مخاطبان ایسنا شرح می‌دهد.
محمدجواد مهدیان با پایان تحصیلات متوسطه اول وارد حوزه علمیه شد و چهار سال به تحصیلات حوزوی پرداخت، اما احساس تکلیف برای کمک به جامعه از طریق علم آکادمیک او را به تطبیق دروس و کسب دیپلم انسانی سوق می‌دهد.
او پس از کسب دیپلم انسانی برای موفقیت در کنکور سراسری راهی پر از مصائب و سختی در پیش‌رو داشته و در این باره به ایسنا می‌گوید: کنکور برای محک میزان دانش و اشراف بر دروس لازم و ضروری است، اما یکی از مصائب اصلی آن در رشته انسانی حفظیات بیش از حد بود زیرا، برخی منابع کنکور نظیر دروس منطق و فلسفه با وجود بار علمی متناسب قابلیت طرح سؤالات دو پهلو و مبهم بسیاری را دارد و در کنارش دروسی مانند؛ جغرافیا، علوم اجتماعی و تاریخ با ضریب کمتری در کنکور از بضاعت علمی و جذابیت بیشتری برخوردارند که همین امر سبب ایجاد فاصله طبقاتی در کنکور بوده و بیش از هر چیز نیاز به بروز رسانی منابع و دروس علمی در کنکور را یادآور می‌شود.
رتبه سوم کنکور انسانی 1400، موفقیتش را حاصل مطالعه زیاد و پاسخگویی بیش از 80 هزار تست دانسته و ادامه می‌دهد: بر طبق تجربه‌ام موفقیت در کنکور بیش از امکاناتی نظیر؛ کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های آزمایشی، مشاوره‌ها و ... در گرو انگیزه فردی و تلاش همه جانبه برای نیل به مقصود و موفقیت است.
مهدیان در پاسخ به اینکه چشم‌انداز آینده و ماحصل تلاش دیروزش را در کسب چه مدارج علمی می‌داند، می‌گوید: اخذ مدرک دانشگاهی به ذات برایش فاقد ارزش است، تحصیلات آکادمیک اگر در اختیار جامعه برای خدمت به مردم و حل مشکلات اجتماعی و جامعه به کارگرفته شود ارزشمند است.
او با بیان اینکه انگیزه و علاقه فردی‌اش تحصیل در رشته فلسفه و علوم نظری است ادامه می‌دهد: با توجه به شنیده‌ها چون امکان تحصیل در دو رشته را دارد حقوق دانشگاه تهران و تحصیل در علم اقتصاد از اولویت‌های او است، زیرا معتقد است در فضای علمی و نخبگانی این دو رشته می‌تواند راهگشا و چاره‌ساز جامعه باشد.
رتبه سوم علوم انسانی 1400، تصریح می‌کند: اقتصاد زیربنای جامعه است که رفتارها، کنش‌ها و ساختار یک جامعه بر مبنای آن شکل می‌گیرد و اگر اقتصاد یک جامعه معیوب باشد قطعا آن جامعه توفیق چندانی در توسعه و پیشرفت نخواهد داشت، از سوی دیگر اگر قانون‌گذاری در جامعه در راستای ریل‌گذاری اقتصادی مناسب، برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی باشد می‌توان مردم را از اسارت دنیا و ظواهرش خارج و به آرامش رساند.
مهدیان خانواده را پشتوانه اصلی برای کسب موفقیت می‌داند و می‌گوید: پدرش شرایط رویایی و استثنایی را در خانه مهیا کرد، به نحوی که شرایط درس خواندن در سکوت مطلق خانه برای روزانه 12 ساعت مطالعه داشته و مادرش که حامی و مشوق اصلی او بود نیز در شب کنکور با حمایت‌های معنوی و روحی آرامش بی‌نظیری را به او تزریق کرده است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/710469/موفقیت-در-گرو-انگیزه-و-تلاش-فردی-است
بستن   چاپ