پیام ویژه
با وجود تهدید پیونگ‌یانگ، کره‌جنوبی به فکر ارتقای روابط است
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 09:33:52
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شامگاه یکشنبه خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هشدار داد که اجرای این مانورهای نظامی در همین ماه، به طور جدی تلاش برای احیای اعتماد دوجانبه میان دو کره را تضعیف و چشم انداز روابط بهتر را تار میکند. بیانیه او تردیدهایی را درباره صداقت تصمیم اخیر کره شمالی برای گشایش دوباره کانال‌های ارتباطی بسته شده با کره جنوبی ایجاد میکند.
وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که زمانبندی دقیق، بزرگی و دیگر جزئیات این مانورها هنوز نهایی نشده و این مواردی است که باید مورد بررسی مقامهای کره جنوبی و آمریکا قرار بگیرد. بو سئونگ-چان، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی همچنین صحبتهای قبلی خود درباره اینکه سئول و واشنگتن در حال بررسی عواملی نظیر وضعیت کنونی پاندمی کرونا هستند، تلاشهای دیپلماتیک برای محدودسازی برنامه اتمی کره شمالی و آمادگی ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا را تکرار کرد.
لی جونگ-جو، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی هم گفت، سئول اتصال دوباره کانال‌های ارتباطی را نقطه آغازین برای احیای روابط مسکوت مانده میان دو کره میداند. او گفت سئول برای احیای مذاکرات با کره شمالی، آن هم بدون عجله، تلاش میکند.
کره شمالی مانورهای نظامی میان کره جنوبی و ایالات متحده را تمرین جنگی میبیند و گاهی در واکنش به آنها تسلیحات خودش را آزمایش میکند. با این حال در چند سال گذشته، کره جنوبی و آمریکا برخی از مانورهای خودشان را در حمایت از دیپلماسی برای پایان دادن به بحران هسته‌ای کره شمالی یا به علت پاندمی کرونا، لغو یا کوچک کرده‌اند.
پنجشنبه گذشته، دو کره خط تماس تلفنی و فکس خودشان را پس از 13 ماه دوباره وصل کردند و امید به ارتقای مناسبات میان این دو کشور بالا رفت. اما برخی از کارشناسان میگویند که کار کره شمالی صرفا برای این است تا کره جنوبی بتواند ایالات متحده را برای سازش پیش از آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای کره شمالی - آمریکا متقاعد کند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/710474/با-وجود-تهدید-پیونگ‌یانگ،-کره‌جنوبی-به-فکر-ارتقای-روابط-است
بستن   چاپ