پیام ویژه
جایگاه استقلال و پرسپولیس در جدیدترین رده بندی جهانی
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 08:42:01
مشرق نیوز
پیام ویژه - بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان، پرسپولیس ایران به رتبه سوم آسیا و 83 جهان صعود کرده است.
به گزارش مشرق ، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (12 تیر) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس مانند رده بندی‌های پیشین در رتبه نخست ایران قرار گرفت.
پرسپولیس در رده بندی تیم‌های آسیایی نیز با یک پله صعود نسبت به هفته قبل در رتبه سوم قرار دارد. سرخپوشان ایران در رده بندی جهانی با 1631 امتیاز و با 3 پله صعود در رتبه 83 و بالاتر از تیم‌های مطرح سمپدوریای ایتالیا و نیوکاسل انگلیس قرار گرفتند.
تیم فوتبال استقلال با 1541 امتیاز، مانند رده بندی پیشین در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران قرار گرفته است. استقلالی‌ها در قاره آسیا نیز بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین در رتبه هشتم باقی مانده اند. آبی پوشان ایران با 13 پله سقوط نسبت به هفته قبل به رده 203 جهان تنزل پیدا کرده اند. 
سپاهان با 1520 امتیاز، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. طلایی پوشان با یک پله صعود نسبت به هفته قبل، در رتبه 14 قاره کهن قرار گرفتند و با 16 پله صعود نسبت به هفته قبل، به رتبه 245 جهان رسیده اند.
در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، پدیده و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران قرار دارند.
بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا، جایگاه 2 تیم اول تغییری نکرده و کاوازاکی ژاپن با 1700 امتیاز صدرنشین است. تیم جونبوک موتورز کره جنوبی با 1631 امتیاز در رتبه دوم جای دارد.
پس از پرسپولیس، تیم الهلال عربستان، حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، با 1630 امتیاز به رتبه چهارم سقوط کرده و الدحیل قطر نیز با 1602 امتیاز با یک پله صعود در رتبه پنجم جای گرفته است.
در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه 10 تیم نخست جدول تغییری نداشته و تیم فوتبال بایرن مونیخ با 2052 امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است.
پس از سرخپوشان آلمانی، منچسترسیتی با 1982 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. اینترمیلان با 1944 امتیاز همچنان رتبه سوم را در اختیار دارد. رئال مادرید با 1937 امتیاز در رتبه چهارم و چلسی با 1925 امتیاز در رتبه پنجم جهان ایستاده اند.
10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:
بایرن مونیخ
منچسترسیتی
اینترمیلان
رئال مادرید
چلسی
لیورپول
بارسلونا
پاری سن ژرمن
اتلتیکو مادرید
آژاکس

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/711157/جایگاه-استقلال-و-پرسپولیس-در-جدیدترین-رده-بندی-جهانی
بستن   چاپ