پیام ویژه
زنجیره سرد برای تخم مرغ رعایت شود
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 09:08:10
پیام ویژه - مهدی عارفی نیا، امروز سه شنبه 12 مردادماه به رسانه‌های گروهی گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح ارتقاء کیفیت تخم مرغ تمام واحدهای عرضه‌کننده این محصول به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مواد فسادپذیری همچون تخم مرغ را در یخچال نگهداری و عرضه کنند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: شرایط نگهداری تخم مرغ مهم است و با توجه به فسادی پذیری تخم مرغ، حفظ زنجیره سرد این فرآورده از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: با توجه به فصل گرما، مردم تخم‌مرغ را صرفا از سوپرمارکت‌هایی خریداری کنند که تخم مرغ را داخل یخچال نگهداری می‌کنند چرا که تاریخ انقضا یک ماهه درج شده بر روی محصول مربوط به تخم مرغ‌هایی است که داخل یخچال نگه داری می‌شود.
عارفی نیا به شهروندان برای نگهداری تخم مرغ در منزل تاکید کرد: تخم مرغ باید در یخچال و در درجه حرارت پائین‌تر از 10 درجه سانتیگراد (8-4) نگهداری شود، همچنین از شستشوی تخم مرغ به علت سرایت بیماری از سطح به داخل تحم مرغ خودداری کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: در صورتی که توزیع کنندگان و فروشندگان تخم مرغ، زنجیره سرد را رعایت نکنند با متخلفان برابر ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور برخورد می‌شود.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/711172/زنجیره-سرد-برای-تخم-مرغ-رعایت-شود
بستن   چاپ