پیام ویژه
ریزش 50 درصدی تعداد تالارداران
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 11:50:51
پیام ویژه - ایسنا /رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ریزش بیش از 50 درصدی تالارداران در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت که با توجه به برخی شرایط ارائه تسهیلات کرونایی، فقط 10 تا 15 درصد تالارداران می‌توانند از آن استفاده کنند.
خسرو ابراهیمی نیا اظهار کرد: افراد زیادی در حال حاضر قادر به ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات 150 تا 450 میلیون تومانی تالارداران نیستند، چرا که قبلا وام دیگری دریافت کرده‌اند.
به گفته وی مشکل دیگر این است که اگر تالارداران مستاجرانی هستند که یا قرارداد آن‌ها تمام شده یا به دلیل عقب افتادن اجاره طی یک سال و نیم گذشته با مالکان درگیر هستند.
ابراهیمی نیا با بیان اینکه در چنین شرایطی فقط 10 تا 15 درصد تالارداران قادر به دریافت این تسهیلات هستند، تصریح کرد: دولت باید با مسئولان اتحادیه این موضوع را کارشناسی کنند تا مستاجران ضمانت‌های اجرایی خاص خود را ارائه کنند و نیازی نباشد صاحب ملک هم سند بیاورد. دولت می‌تواند از اتحادیه تاییدیه دریافت کند و بعد ضمانت‌های دیگری که مورد پذیرش بانک هست را قبول کنند.
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران همچنین گفت که بیش از 50 درصد از تالارداران به دلیل آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از این شغل خارج شده‌اند.
 ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلات ویژه‌ای به تالارها و باغ-تالارها اختصاص داده که برای مساحت تا 200 متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا 400 متر مربع (باغ تالار) تا سقف 150 میلیون تومان، برای مساحت 200 تا 500 متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه 400 تا 1000 متر مربع (باغ تالار) تا سقف 300 میلیون تومان و برای مساحت 500 متر مربع و بیشتر(فضای سالن)/ مساحت بازه 1000 متر مربع و بیشتر(باغ تالار) تا سقف 450 میلیون تومان تعیین شده است.
مهلت ارسال فهرست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات نیز از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا پایان مهر 1400 تمدید شده است. بنابراین تالارداران باید هرچه سریعتر و پیش از این تاریخ درخواست خود را به اتحادیه مربوط برسانند و بعد هم در سامانه کارا ثبت نام کنند.
گفتنی است که تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله ای با نرخ 12 درصد و اقساط 20 ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط27 ماه خواهد بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/745015/ریزش-50-درصدی-تعداد-تالارداران
بستن   چاپ