پیام ویژه
استاندار سمنان تاکید کرد:
لزوم فضاسازی شهری از طریق نمادها و المان‌های فاخر دوران دفاع مقدس
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 10:29:49
پیام ویژه - علیرضا آشناگر،30 شهریور در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس استان به میزبانی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان ، با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای ایران اسلامی اظهار کرد: ایام هفته دفاع مقدس را تبریک گفته و امیدوارم خداوند ما را قدر شناس مجاهدان و شهیدانمان قرار دهد.‌
این مقام ارشد اجرایی به نقش مهم دوران دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: هفته دفاع مقدس، فرصتی است تا ما به تحلیل و واکاوی برخی از جنبه های دفاع مقدس بپردازیم .
استاندار سمنان در تشریح تفاوت جنگ و دفاع عنوان کرد: جنگ عموما، ماهیتی منفی داشته و توام با خشونت است و متخاصم به‌دنبال اعمال اراده خود و تصاحب یک سرزمین است ، اما دفاع یک بار مثبت و ارزشی دارد.
آشناگر گفت: در هیچ جای دنیا، دفاع از یک سرزمین بار منفی نداشته و همواره ارزشمند و مورد تحسین دیگران بوده است و اما دفاع ما ، دفاع مقدس است ، چرا که ما در مقابل همه کفر ایستادیم .
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: وقتی صدام مست قدرت بود و با تسلیحات غرب و پول ارتجاع عرب به قصد تصرف سرزمین‌ما آمد، هیچگاه گمان ‌نمی‌کرد که در برابر اراده ملت ما زانو بزند.
وی با تاکید بر اینکه، باید فرهنگ دفاع مقدس ، به‌عنوان تاریخ طلایی ایران به تمام دنیا معرفی شود ، تصریح کرد: تبیین ابعاد شخصیت شهدا به‌عنوان‌ خالق این‌ حماسه‌ی بزرگ ، بسیار ضروری است
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه ما فرصتی برای کاهلی و سستی در ثبت تاریخ دفاع مقدس نداریم و هیچ فرصتی را در این خصوص نباید از دست دهیم اظهار کرد: حال که پیشکسوتان دفاع مقدس در جمع ما هستند ، باید از زبان این عزیزان‌ ، تاریخ شفاهی جنگ‌ را ثبت و ضبط نموده و این فرهنگ غنی و شهدا را به‌عنوان الگو به نسل‌های آینده انتقال دهیم .
وی گفت: شهدای ما در میدان، سرسپرده خدا و دین بودند و با توکل به خدا پیش رفتند و به غیر از خدا به هیچ چیز دیگر توجهی نداشتند.
آشناگر عنوان کرد: هیچگاه نباید از فرهنگ ایثار و شهادت غفلت کنیم و همگی وظیفه داریم تا نوع زندگانی و زیست شهدای کشور را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.‌
رئیس شورای تامین استان با ذکر اینکه در دفاع مقدس تبار ، قوم ، ایل ، دسته و جناح مهم‌ نبود ، و آنچه اهمیت داشت ، تبعیت از فرمان رهبر بود، گفت: باید تبار دینی، قومی و تفکر شهدا را دریابیم و به عنوان الگوهای موفق به جوانان تشنه حقیقت معرفی کنیم .
آشناگر با بیان اینکه راه و روش مجاهدین همچون‌ چراغی روشن در مسیر زندگی ماست از تلاش های اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس قدردانی کرد و گفت: باید فضای شهرهای ما سرشار از المان‌های ماندگار دفاع مقدس باشد و این المان‌های فاخر ، دوران دفاع مقدس را به آیندگان‌معرفی کنیم.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/746637/لزوم-فضاسازی-شهری-از-طریق-نمادها-و-المان‌های-فاخر-دوران-دفاع-مقدس
بستن   چاپ